Bildbomb!

Länge sen jag skrev nu. Tänkte försöka blogga i kapp lite! Vi har det i alla fall riktigt bra här uppe. Träffar släkt och vänner och bara har det gött. Längtar jag hem till Gotland? Nope.

Det är ju så mycket jag vill skriva och berätta, men det kommer bli ungefär 10 inlägg och det orkar jag inte skriva och ni inte läsa. Därför kör vi en bildbomb! Fem dagars intensivt släkt-och-vänner-häng komprimera till ett inlägg. Det blir väl bra?



Det började med att vintern kom. Här är min pappas hus där vi bor just nu.



På onsdagen tog jag barnen och åkte hem till mamma. Vi ses inte så ofta så det var jätteroligt! Första gången hon träffade Signe! 



Vi lagade mat tillsammans, pratade om livet och målade.



Dagen efter åkte vi till min kompis Katia och husade där en natt. Hennes dotter Alicia är jämngammal med Estridh och de leker jättebra ihop! Här sitter de hand i hand och fikar på Nickis.



Alicias lillebror Milo var också med. Tänk om jag bott kvar, då hade vi kunnat hänga hela mammaledigheten precis som med första barnet! Ja, gud vad jag saknar att ha Katia på Gotland ♥



Estridh har snackat om Alicia enda sedan vi flyttade till ön, så det var jätteroligt att de fick leka.



Hela helgen sen var Estridh hos sin farmor. Jag och Signe åkte under tiden till min vän och kollega Lena. Vi åt tacos, hade fredagsmys i soffan och kollade på Idol. För ovanlighetens skull smuttade jag till och med på ett glas rödvin. Hög mysfaktor!



Här är henns gobit Max som är 2 ½ år. Han gillade tacochipsen bäst.



Här håller Lena i Puffen och får bebislängtan!



Lena är en sån där kanontjej som inte växer på träd. Vi har bara känt varandra i 1½ år men det känns som hela livet ♥



Sen har vi varit förbi min mormor också. Hade Signe kommit en dag senare hade det blivit på min mormors födelsedag! 



Där träffade vi också min storasyster och lilla gudbarn Malcolm. Han har precis fyllt ett år och är världens goaste!



Mellan alla släktbesök bor vi hos min pappa, och i helgen kom min lillebror över också. Han är Estridhs stora förebild! 


 
Ja, sen har min storebror från Trollhättan kommit hit också! Första gången han håller Signebebisen. Låter som jag har väldigt många, och det har jag också. Men Martin är min enda helbror.



På kvällarna gottas det med älgkött och ostbrickor. Mums! Min hälsosamma livsstil kan vänta..


Ungefär så har det sätt ut hittills! Väldigt kort sammafattat med tanke på att jag har närmre 800 bilder att välja på från dagarna som gått...

I går kom Johan hem också, efter att ha varit borta i nästan 2 veckor... Gissa om jag saknat honom?! Nu är familjen hel igen♥ Vi får se när vi åker hem. Tanken var att åka i morgon, men som det ser ut nu stannar vi över hela helgen som kommer också. Om vi kommer hem. Våran bil har ju bara sommardäck och det verkar som att vintern kommit hit för att stanna. Håll tummarna för plusgrader!




Erika

underbara bilder!! kram

2010-11-16 @ 15:11:44
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Anonym

sötaste du.. tack för de dagarna vi hann ses. tyvärr så blev det ju lite som det blev men allt blir ju inte alltid som man tänkt sig.. jag fick ingen träningsvärk iaf så någon liten muskel borde man ha kvar på kroppen. Jag hade velat haft dig här i uppsala hela tiden. varit mammalediga och gossat dagarna i ända. Signe var så fin och mysig. man vill ju helst bara kunna sitta o gosa in sig i hennes bebislukt men det komme ju tyvärr inte så många sånna minuter när man har fyra barn i lyan. rätt intensivt men ack så mysigt. Saknar er som fan och jag hoppas (tyst i mina tankar) att ni flyttar "hem" igen. kram på er sötaste!

2010-11-16 @ 22:51:07
URL: http://livingwithdiamonds.blogspot.com
Jessica

Gud vad mysigt och härligt ni verkar ha det!

Underbart att träffa nära och kära man inte sett på ett tag. Förstår om du inte har tid att blogga, njut av familjen och fina vänner..!

2010-11-17 @ 19:47:58
URL: http://www.jessica-lund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: