Snopp eller snippa?

Det är inte lätt att hålla reda på. Estridh håller precis på att uppmärksamma att det finns två varianter - antingen är man flicka, eller så är man pojke. Men i bland kan det vara lite svårt att skilja på vad som är vad. I allafall när man är 2½ år.


Estridh: Titta mamma! Jag har en snippa!

Jag: Ja, det har du. Vad har pappa för nått då?

Estridh: Pappa har en  j ä t t e s t o r  snippa!


Efter att ha rätt ut detta ångrade hon sig och tyckte att hon själv hade en liiiten snopp. Ja, det är inte lätt att veta vad som är vad... Appropå ämnet så vet vi inte vilken sort bebisen i magen är. Själv är jag fullkomligt övertygad om att det är en pojke medans Johan tror på en flicka. Jag har däremot efter mycket om och men misslyckats med mina övertalningsförsök till att vi ska kolla vad det blir för något. Spelar ju självklart ingen roll, men man är ju så himla nyfiken! Men nu får bli en överraskning helt enkelt! :)


Vad tror ni förresten? Gissa! 



Malin;

Jag gissar på en pojke! Har ni några namnföslag?

Kram Kram

2010-05-02 @ 08:00:56
URL: http://malinlolita.blogg.se/
emma - mamma till thindra

tror de blir en liten lilla syster :)

men skulle ju säkert vara roligtatt få en av varje :)

2010-05-02 @ 19:46:49
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/
eva

100% "säker" på en pojke :)

2010-05-02 @ 19:48:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: