Febertjejen & påskpysslet

De senaste dagarna har Estridh blivit snorig och väldigt hostig, och i går kväll fick hon 40 graders feber. Det innebär att vi inte har gjort så mycket mer än att gosa och måla påskägg idag. Ja, vi har faktiskt tjuvstartat påsken här hemma! Jag har knyckt ris i skogen och hela familjen har bidragit till det fina påskpyntet. Min mamma har en äggkartong i sin påsklåda med ägg som jag och min bror målade när vi var små, och det är ju jätteroligt att ha kvar nu när man är lite äldre. Därför tänkte jag göra samma sak för Estridh!

Äggen fick Johan blåsa ur och efter att ha plundrat en halv kartong fick det blir omelette till lunch. Här går inget till spillo. Upphängningsanorningen är gjord av en pytteliten pinne björkris med en ögla sytråd knyten i sig, som man pillar ner i ägget och vipps, så har man ett hempysslat påskägg att hänga i riset!


Ett litet minnesägg fick det bli också



Det här är mina kreationer. Vår familj avbildad i tumfigurer till vänster och två kära kaniner till höger.



Här har Estridh tryckt en liten tumme och skapat ett eget konstverk!


Nu är det dags för tempenkoll och snytning av den lilla. Puss!



Bella

Vilken mysig blogg! :D

2010-03-28 @ 20:53:52
URL: http://splitterbomb.blogspot.com
Chalene

jätte fin blogg! och Estridh har blivit så stor!

kommer bli en kock out precis som sin mamma när hon blir stor! läste att ni är inne på eran andra nu! gud vad roligt! vet du vad det är än?

saknar dig!

/Chalene

2010-03-31 @ 21:35:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: