Midsommarafton

Vi har haft en väldigt lung och skön midsommar. Åkte till min pappas gård och firade tillsammans med min bror och hans flickvän. På eftermiddagen var det midsommarfirande nere i bruket som vi hade tänkt att gå på, men dessvärre kom vi fram när hela tillställningen var över...

Men det gjorde inte så mycket! Vi åt sill och potatis, band en blomsterkrans till Estridh, lövande hennes skrinda och grillade gott till kvällen. Fint väder hade vi också, precis som en midsommar ska vara!



Min svägerska Emelie och den lövade skrindan som Estridh fick åka i.



Johan, Estridh, Emelie och min bror Martin på väg ner till bruket för att kolla på midsommarfirande.



Jag!



Oj vilka kärleksfulla blickar!



Söt midsommarflicka ♥



Jag, bebismagen och Estridh.



Väl framme i bruket missade vi dansen kring midsommarstången.. Men vi kramades och fiskade fiskedam i stället!



Här är vi på min pappas gård där vi grillade på kvällen.



Estridh sitter på en stol och umgås med en snigel som hon hittat i grönskan



Hon älskar att vara på morfars gård och leka!



Grillat är godast


Emma - Ludvigs mamma

Vilken härlig midsommar! Här var det lite sol ibland men mest regn och åska så det blev inte direkt något firande utomhus.



Vad långt hår Estridh har! Jag tycker hon nyss hade små babylockar bak i nacken.

2010-06-28 @ 14:49:38
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Erika

Underbara bilder!!



KRam

2010-06-28 @ 17:51:45
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Andie

Vilka harliga sommarbilder :) Ni ar sa sota hela familjen, ni liksom stralar lycka! Supermysiga :)

2010-06-28 @ 18:43:32
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Emma

Gud vad fin och mysig blogg du har!! Älskar att läsa den!

2010-06-28 @ 20:59:14
URL: http://gryta.blogg.se/
Terese

Åh vilka fina kort! Ni verkar ha haft en mysig midsommar. Med risk för att vara tjatig, men jag blir på så bra humör av att läsa din blogg!

Kram Terese

2010-06-28 @ 21:45:18
rebecka

Åh vad mysigt hus och vilken mysig gård. SÅ skulle jag vilja bo :)

2010-06-29 @ 13:08:31
URL: http://www.minmoa.se
Jenny

vackra sommar bilder =)

2010-06-29 @ 16:00:28
erica

vilken fantastisk gård din pappa verkar ha, såg helt underbart ut!

2010-06-29 @ 19:13:03
Sandra

Åh vilka härliga bilder! :) Ser supermysigt ut!

2010-06-30 @ 16:22:50
Pauline svarar:

Tack alla! Vi hade det verkligen jättemysigt.



Min pappas gård är faktiskt precis så idyllisk som den ser ut. Det är verkligen en "fast punkt" i mitt liv, där jag vuxit upp, klättrat i alla träd, känner till varje liten buske och vrå på hela gården. Är det något jag önskar för mina barn så är det att också få växa upp på en sån gård.

2010-07-10 @ 08:52:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: