Paella

Jag ska tipsa er om en enkel, god och billig maträtt som passar bra på sommaren. Nu när jag googlade på namnet verkar paella vara en helt annan maträtt, en som tillagas över öppen eld och stekts i en stor gryta. Hur som helst, vi kallar detta paella oavsätt om det är det eller inte :) En kall maträtt som därför passar utmärkt att ta med sig på picknick.

Man kokar ris och rör ner 0,5 g saffran. Tinar de frysta grönsakerna (majs, ärtor och paprika) och räkorna. Hacka kronärtkockshjärtana i lite mindre bitar och blada alltihopa, sen är det klart! Förslagsvis kan man ha någon god kall sås till.




Kan det bli enklare? Nope. Så detta blir våran middag ikväll. Min finaste Johan kommer hem då efter att ha jobbat borta hela vecka. Gissa om vi längtat efter honom? ♥


Marie

Låter både gott o enkelt! De måste jag testa nån dag!

2010-06-07 @ 20:00:22
Linda

Ser gott ut =) Det måste man ju prova! =)

2010-06-07 @ 20:15:49
URL: http://thewaythatiam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: