Lektion #1

Jag talar om min första lektion i poledancing! Kroppen värker fortfarande men det var helt klart värt det! Så vansinnigt roligt!

Första lektionen började med att instruktören visade en koreografi som vi under kursens gång ska lära oss. För varje lektion bygger vi på dansen och sista lektionen sätter vi ihop allt! När jag såg henne göra det tänkte jag "Herregud, vad har jag gett mig in på?!" men efter att ha dansat en timme är jag laddad! Jag ska lära mig! Det är kul att så snabbt kunna se sån utveckling, samtidigt som det innbär riktigt svåra utmaningar.

Att det dessutom innebär en jäkla bra träning är det inget snack om. Det var länge sen jag var så slut i kroppen, har till och med träningsvärk i muskler jag inte ens visste att jag hade! Där till en hel del blåmärken, ömma händer och brännmärken (efter att ha snurrat på stången). 

Ska även försök införskaffa mig en alldeles egen stång, så jag kan öva hemma. Får ni någon gång chansen att testa, gör det! Jag längtar redan till på lördag (ja, om träningsvärken gått över så jag kan röra på mig, vill säga...)


Annie

Låter riktigt kul! Tråkigt att de inte erbjuder detta i Borås.:/

Tycker du borde blogga oftare, saknar dina inlägg..

Kram

2010-01-12 @ 15:44:10
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
sabina

vad roligt!

kör du det här i uppsala?

vart i så fall? :)

2010-01-12 @ 17:16:24
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/
Anonym

är de typ sexdans vid stång??

2010-01-12 @ 19:07:03
johannah

finns på sexbutiker, man kan även köpa det på mitt gamla jobb, men det är i malmö, men det ska gå att beställa; www.taboo.se (:



finns såna som man kan skruva upp & sen när man är klar & tycker att det är lite pinsamt att ha det framme så kan man ta ner det igen (;

2010-01-12 @ 19:37:14
URL: http://johannahthelin.blogg.se/
sabina

Jag använder mig av animation shop 3, det hör till "jasc paint shop pro" familjen.

googla på det så borde du hitta en downloadknapp =)



Jag har skickat ett mail dit nu om dom där sista platserna.

Vem vet, vi kanske blir poledance partners!

Haha

2010-01-12 @ 19:50:47
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/
anne

jag vill oxå att du uppdaterar oftare.. som du gjorde förr :)

2010-01-13 @ 09:53:30
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
P A U L I N E svarar:

Anonym:

Nej, det är ingen sexdans. Det är en träningsform där man använder en stång som redskap att klättra i. Detta gör man till musik och sätter ihop en koreografi.



Johannah:

Det är skillnad på stänger och stänger. De man köper i sexbutiker är ofta gjorda för att dansa VID, mendans riktiga polefitnessstränger är stabilare och tål att dansa PÅ. Via min kurslärare får vi ett mycket bra pris på de bästa stängerna för polefitness, X-pole. De kostar normalt 3.400kr, men vi får den för endast 1.800kr vilket är en superdeal! Ska köpa en därifrån :) Men tack för tipset!

2010-01-13 @ 10:59:13
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: