Min egna danspole

På lördagens danskurs fick jag hem min alldeles egna dansstång! Den är monterad och invigd och förhoppningsvis kommer den bli väl använd. Det är otroligt roligt att dansa, och det är jag inte ensam om att tycka där hemma... Estridh blev som tokig så fort stången kommit upp. Jag skulle visa en snurr och var därför tvungen att ta av mig byxorna för att få bra fäste mot stången. Detta har Estridh minsann snappat upp! Att så fort det ska dansas, då klär man av sig kläderna!

Nu säger hon "Essi osså dansa!" och sliter av sig alla kläder, strumpor och blöja. Spritt språngandes naken springer hon sen runt stången och gör sitt bästa för att klamra sig fast runt den. Sötnosen! Hon är den bästa publiken man kan ha för hon ger en fin kritik som "Mamma, så fiiiiint!" eller "Oj, vilken faaaaart!".


Estridh visar hur man klättrar, går bättre utan strumpor.


Världens kortade poledansare!



Ett annat plus med Pole fitness är att det går utmärkt att utöva när man är hemma med barn!
Hade jag vetat om detta när jag var mammaledig hade jag köpt mig en stång omedelbums. Dessutom relativt skonsam träning om man tänker på vilken styrketräning det ger. Inga konstiga lyft eller onaturliga rörelser, bara sin egen kroppsvikt som tyngd och bra träning för balans och kroppskontroll.


rebecka

Åh de är ju så söta de där lurviga kaninerna :)



Moa blev jätte glad över kaninen iaf ;D men vi ska skaffa hänglås till buren idag. Eftersom vi ska ha den inne i vardagsrummet. Annars kommer moa öppna buren hela tiden :P



2010-02-25 @ 07:48:24
URL: http://www.minmoa.se
Emelie

Hej! Vad kul att du skaffat en egen stång hemma, häftigt! Skulle vara kul att se dig in action sen också :D MVH Emelie

2010-02-26 @ 00:44:49
URL: http://empsan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: