Panansonic Lumix DMC LX3

Äntligen har vi köpt en ny kamera! Vår tidigare Olymus är helt kaputt, och min kärlek till fotografering har lite gran dött tillsammans med den. Jag har fått hålla tillgodo med min tråkiga kameramobil, men inte längre!

Det blev en Panasonic Lumix DMC LX3, eller med andra ord den bästa kompaktkameran man kan tänka sig. Eftersom jag älskar att fota men inte vill ha en stor systemkamera att släpa omkring på, blev det denna. Ett stort objektiv och alla finesser och manuella inställningar med blänadare, slutartid, fokus mm. som en systemkamera har - fast en mycket mer praktisk! Det finns även filter och andra tillbehör att köpa till, precis som till en systemkamera.


Jag har bara kommit till sidan 21 i instruktionsboken, så det är fortfarande en outforskad värld när det kommer till tekniken, funktioner och alla inställningarna. Men som med allt annat är det lättast att lära sig om man får testa sig fram, och det ska jag göra idag! Förhoppningsvis lägger jag upp lite bilder senare idag, så ni får se vad min stiliga lilla kamrat kan åstakomma :)
Åh vad kul det ska bli att blogga nu när man kan lägga upp fina bilder!


Stephanie

Nice kamera tjejen! :)

Älskar att fota jag med.. så kameran går varm här hemma om dagarna hehe! :)



Du vad är det för program du använder för att göra om bilderna? :D ME WANT TO! :)



Och du förresten är ni här hemma nånting? Tänkte , det vore väll skoj att ses något kanske? Var ju år och dar sen nu!



Krams

2009-07-09 @ 00:33:40
URL: http://stephanieronning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: