Lite mammatid

Godmorgon!

Nu är det helg, skönt! Även om det varit en kort vecka så är jag helt slut! Det är verkligen påfrestande att vara så koncentrerad och ta in så mycket nytt hela tiden. Min hjärna är inte van riktigt känner jag, haha... Men ju mer tiden går, deto lättare blir det. Datasystemen som från början kändes som världens Matrix, börjar faktiskt kännas logiska. En sak är iallafall säkert - det är ett riktigt roligt jobb jag hamnat på! Det är det viktigaste :P

Hemma forsätter Estridh att vara enormt mammig.
Måste vara någon period hon kommit i, kanske i kombination med att hon är i från mig på dagarna. När vi ses efter en hel dag börjar hon gråta när hon ser mig och vägrar gå ner från min famn. När vi är hemma är hon som klister efter minna ben och bara vill upp, upp, upp. Går jag på toalettten, börjar hon gråta. Går jag in i sovrummet, då går hon efter och gråter. Det är väldigt jobbigt. Dels för att det är enormt påfrestande för mig, men också för att jag vet att hon behöver min närhet nu men jag måste vara i från henne på dagarna. I går efter jobbet gick vi en sväng på stan hela familjen, då fick jag gå bakom vagnen. Gick jag framför så hon såg mig, började hon skrika och skulle upp. Så har hon aldrig varit förut, kan jag säga... Därför är det skönt att ha en hel helg nu tillsammans så jag kan fylla på hennes mammakonto med mys och närhet innan en ny vecka börjar och hon ska vara borta från mig...

Godmorgonmys i soffan med mamma


Mitt lilla hjärta <3

I dag har jag två saker jag vet att jag ska göra - gå på Lindex rea (såg att de hade mssor av fina toppar och tröjor för bara 29 spänn!) och plugga på om motorförsäkringar. På måndag börjar utbildningen och jag har massor att läsa innan dess. Det är verkligen som att börja skolan igen, sätta sig i skolbänken. Skillnaden är väl att jag valt detta själv och får betalt under tiden. Två ganska viktiga skillnader :P


Anna

Det huger till i mitt hjärta också då jag ser lilla Estridh på första bilden i soffan. Hon är ju som sagt vann att vara med dig och sen när det blir nya vanor blir hon såklart förvirrad när du inte är hos henne. Inget inte ont mot er Pauline men jag ska verkligen vänta med att lämna min dotter på förskolan (hon är nu 1 år o 5 mån) till hon är över 2. Småbarn behöver vara hemma länge med sin mamma. Men när man inte ha ngt val som ni, så förstår jag verkligen, barnen har ju det bra på förskolan också, men bäst hemma.

Titta gärna in på Julias blogg, en ungmamma som valt att vara hemma med sin dotter till hon är över 2 år. http://ungmamma89.blogspot.com/

2009-01-10 @ 09:30:01
Johanna

Jag tycker inte du ska vänta med att sätta Estridh på förskolan, ni gör rätt som ni gör nu. Klart det är en omställning för henne men hon kommer vänja sig och hon behöver det sociala på dagis lika mycket som hon behöver sin mamma :) Ni tjänar mer pengar & du gör något som du tycker är kul & trivs med, det mår hela familjen bra av! Älskar din blogg & är så glad för din skull med jobbet och allting :)

2009-01-10 @ 17:55:03
URL: http://ioana.blogg.se/
sabina

gud vad underbar den första bilden var!

Jag blev alldeles kär i henne!

Jag hoppas att det går bättre snart, barn är otroliga kameleonter.

Dom behöver bara lite mer tid för omställningar.

:)

Kram på dig!

2009-01-21 @ 21:32:50
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: