En dag kan inte vara bättre än så här

I dag har varit en bra dag. Vi har hunnit med så himla mycket! I morse vaknade jag innan kl 06:00 och såg att Johan också var vaken (sen 05:20, herregud...), med hörlurar i öronen och en spännande p3-dokumentär rullandes. Jag tog den andra luren och där låg vi och lyssnade på dokumentären om Raul Wallenberg tills Estridh vaknade en timme senare. Innan klockan hade kunnit slå 10:30 hade vi skrivit veckomatseldel, varit på  Maxi och storhandlat och hunnit ge Estridh mellis. Det är skönt att komma upp i tid. Man hinner verkligen ta tillvara på dagen då!



Estridh äter banan i vagnen inne på Maxi medan mamma och pappa plockar varor.


Efter detta gick vi hem. Estridh fick leka i snön och peka på ekorrnarna vid fågelbordet, jag lagade min paradrätt nr. 2 - grön ärtsoppa med lime & wasabi (recept kommer!), Estridhs farmor kom på besök och vi gjorde sushi, jag och Johan åkte ner på stan och köpte nya träningskläder till mig och nu på eftermiddagen har vi gått på ett skivstångspass tillsammans. Den underbara sushin avnjöt vi när vi kommit hem och nattat bebisen. En helt perfekt dag helt enkelt, från morgon till kväll! Det är annat det än att vara singel och ha en tung bakissöndag, som Johan så fint uttryckte det.

Jag har samlat på mig en hel massa mysiga bilder som jag tänkte dela med mig av. Bilder gör det roligare att blogga - bloggen blir roligare med bilder. Tex. ska ni få receptet på den goda ärtsoppan. Det är en sån ärtsoppa som kommer få även de mest inbitna ärtsoppshatare att mjukna, jag lovar! :P





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: