Estridhnews

  • Estridh har börjatmer själv nu igen! Hon har ju helt lagt av att gå sen hon tog 14 steg själv för 1 månad sedan... Men nu har hon tagit upp gången igen och går mot en (4-5 steg) och ibland mot saker istället för att sätta sig på golvet och krypa. Framsteg!

  • Sen någon dag tillbaka sover hon bara 1 gång om dagen jämfört med förut då hon sov 2 gånger. Då var det kl. 11 och kl. 17 som var sovtiderna och kl. 21:00 var det läggdags. Nu är det kl. 14 som gäller och kl. 20:00 är det läggdags!

  • Hon pekar på allt och alla och säger "Dä! Dä!". Hon vill gärna att man tala om vad sakerna heter, innan hon pekar på nästa sak.

  • Säger: "Titta-dä!", "mamma", "pappa", "ojoj", "där", "ta-ta" (tack tack!) mm.

  • Vet vart flera olika lampor är, fiskarna, näsan, munnen, öronen mm.

  • Härmar en om jag tex. smeker Johan på huvudet. Då smeker hon likadant och är väldigt nöjd och glad (:

  • Vet vad man gör med olika saker. Skeden i maten, hårspännet i håret, mössan på huvudet, strumpan på foten mm.


anne

eftersom estridh vet var fiskarna är.. har ni det? då har jag missat det fast jag e här inne varje dag.. oooops... kan du visa dom? kram anne me familj..

2008-10-04 @ 21:59:14
anne

eftersom estridh vet var fiskarna är.. har ni det? då har jag missat det fast jag e här inne varje dag.. oooops... kan du visa dom? kram anne me familj..

2008-10-04 @ 21:59:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: