Kapitelhusgården

I går kväll gick jag och Johan ut själva, tillsammans med Estridh förstås. Vi klädde ut oss och gick till Kapitelhusgården, serveringen där alla meeltidare samlas och sjunger, dricker mjöld ur krus, dansar och spelar följt och nyckelharpa. Skitmysigt! Vi har varit där förut, men i går fick vi höra att det skulle finnas något som hetter kapitelhusbaren också. Vi gick upp pen trappa i ett hus bredvid och där var det tända ljus på orden och så himla mysig stämning! Estridh hade somnat i sjalen jag gjort till henne, och sov så skönt hela tiden. Väldigt praktiskt sak måste jag säga, sjalen jag sydde alltså. Den ser väldigt medeltida ut, passar bra till min klänning, vi värmer varandra, superbillig i tillverkning & material, hon älskar att sitta där och hon väger ingenting att ha i. Jag måste nästan lägga upp mönster på hur jag sydde den för det är verkligen perfekt!!

Efter att vi varit där tog vi en säng på stan och satt en stund efter muren och myst lite. Supermysigt, med andra ord!


Estridh får sin välling innan vi beger oss ut



Så här såg jag ut i min fattiga, enkla outfit


Eftersom det var lite burrigt ute uppfann jag i sista stund tofflor till Estridh. De är gjorda av linnetygsremsor som jag bara knöt runt hennes anklar. Väldigt fattigt och fint! :P



Klänningen


Hela familjen inne på Kapitelhusbaren


Där satt dem och spelade kort och sjöng


Mums!

Jag och en sovande bebis som gillade medeltida sång och musik

Mys efter några glas


lisen

mys pys!

2008-08-08 @ 20:17:25
VintageRetroPrinsessa

Så otroligt vackra bilder du bjuder på

man blir junästan lite kär.



Selen du har tillverkar är ju HUR snygg som helst.



Ha det finast mvh J

2008-08-08 @ 22:51:25
URL: http://bambii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: