En pinsam grej

Nu ska jag berätta en fånig grej. Egentligen är jag övertygad om att alla tänker precis som jag, men att folk helt enkelt inte vill erkänna sig så primitiva i huvudet. Därför tänkte jag testa tankegången på er!
 
Så här är det. Väldigt många människor på jorden har barn. Alla dessa vet hur barn blir till. Sen finns det människor som inte har barn. De flesta av dessa vet nog också hur barn blir till. Hittills är allting klart. Alltså: Varje gång jag berättar att jag har barn, att jag har två barn, att jag alldeles uppenbart snart ska få tre barn så förstår alla att jag har gjort det. Det förstår med vem och skulle kunna räkna ut när. Nu börjar det bli skämmigt. Att vara gravid är som att sätta en lapp i pannan "Jag har gjort det och ni kan själva se när!".
 
Jag förstår att det här är skittöntigt. Jag är 25 år och ska snart få mitt tredje barn, ändå kan jag inte låta bli att skämmas lite när folk får veta att jag är gravid. Visst har nog folk tillräcklig fantasi till att förstå att de flesta människor som lever i parrelationer ligger med varandra, men att behöva tala om det för folk. Visa upp det. Kolla vad vi gjort! För sina föräldrar. För grannarna. För chefen på jobbet. Nä. Det är pinsamt. Skämmigt. Helst vill man låtsas som det regnar.  
 
När jag lagt fram mina tankar för vänner så möts jag oftast av ett gapskratt. Så jag sökte stöd i mina tankegångar hos Johan, eftersom han också borde skämmas. Det är ju ändå han som gjort mig gravid. Förstår vad pinsamt det måste vara! Alla fattar vad han gjort. Men nej, till svar fick jag "Nä, de förstår ju att du gjort det med någon men inte nödvändigtvis med mig". Ni ser ju själva. Det gav mig bara vatten på min kvarn av skam.
 
Så alla där ute - med eller utan barn: Hur tänker ni? Kan någon stackare erkänna att ni också tänker såhär i hemlighet, eller är det jag som är skadad?


Maia

hej pauline!
Nu var det nog 3 år sedan jag kikade in på din blogg. Jisses sicken fin familj du fått! Tvungen att kommentera,för jag kände exakt likadant när jag väntade min son. Speciellt jobbigt att mina PÄRON fattade att man har "legat".
ha det fnt!

2013-05-07 @ 20:17:42
Malin

Jag tänker precis likadant som dig! Att berätta att man är gravid i vecka 11 är ju som att säga jag hade sex för 9 veckor sedan! GRATTIS svarar alla ;P pinsamt!

2013-05-07 @ 20:27:07
erica

japp, så tänker även jag ;)

2013-05-07 @ 22:30:48
Andrea

Haha jaa, så tänker jag ;) Man kikar typ lite extra på de blivande föräldrarna och tänker på blommor och bin, haha! Men det är väl naturligt, man kan ju inte direkt inte tänka på det. Såvida inte barnet blivit till genom konstgjord väg, då är det lite annorlunda. Fast då har ju å andra sidan en karl stått och skvätt i en mugg på toaletten, och det är ju också ganska kul!

2013-05-07 @ 23:22:36
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Annelie Nilsson

Haha, du är för härlig! Men precis sådär tänker ja med! Skittöntigt men så är de =) Å hemska tanke att man "gjort det", inte bara en gång, utan fler :) Att grannarna fattar är ju värst... nu vet dom vad som pågår inne i vårt lilla hus ;)
Kram på dig och fortsätt behåll dina knäppa, härliga tankar!

2013-05-08 @ 14:35:26
Emmy

Jag kommer ihåg när jag var liten eller ja sisådär 7-8 år och precis fått klart för mig hur det går till. Då trodde jag att man möjligtvis behövde göra "det där äckliga" 1 gång för att sedan få de barn man vill ha. Sedan övergick det till att jag trodde att"detta snuskiga" endast gjordes när man ville få en bebis i magen och aldrig annars. Jag tyckte synd om alla dessa vuxna som var TVUNGNA att göra det och jag bävade för den dagen jag själv skulle vilja ha barn. Det var ett dilemma jag funderade mycket på.. Tänk att det mesta ger sig med tiden :-)

2013-05-09 @ 18:45:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: