Det första lilla.

 
Bebisens allra första nya plagg blev en färgexplosion från Villervalla, men här är några fynd jag gjort på Tradera.
 
Vi har aldrig varit några shoppiga föräldrar. Båda barnen har ärvt och fått mycket kläder och saker. Estrid är nog ändå den som fått mest nytt. När Signes kom var vi glada att vi redan hade allt (tjejgrejer dessutom), så hon har knappt fått en enda pinal. Det kändes enkelt och praktiskt.
 
Fast nu vet jag inte vad som hänt riktigt. Jag vill köpa bebisgrejer! Massor! Saker som jag förut tyckt varit onödiga och valt bort känns helt plötligt jätteviktiga. Lite som om allt vi inte använde förut, måste vi passa på att skaffa nu. Jag ska banne mig ha en riktigt fin amningskudde denna gång, en elekriskt amningspump och riktiga amningströjor från BOOB. Bebisen ska ha en zackosäck, en myspöl och en ny babysitter. Kanske nya skötbäddar till skötborden. Fina dreggelhaklappar också i fina färger, för det missade vi helt sist tror jag.
 
Jag har drabbats av bebissjuka. Det enda jag tänker på är bebisgrejer och alla saker jag tycker att vi missat eller haft lite halvdålig kvalité på tidigare ska kompenseras för nu! Det kanske lägger sig? Detta kanske är en fas jag håller på att processar i min gravidtet? Oavsett hur det ligger till så mår jag väldigt bra utav det och hela det här tidiga boandet kring bebisen hjälper mig att känna mig lugn och trygg inför det som komma skall. 
 
Just det. Måste bara berätta att jag efter att ha spenderat några kvällar på Tradera upptäckt att det finns massvis med fina, färgglada och underbara kläder även till pojkar! Jag som trodde jag var dömd till Spiderman och Blixten McQueen i 13 år framåt hade visst fel... Jippi!  


Lisa

I egenskap av pojkmamma kan jag bara hålla med om att det mycket finns fina "pojkkläder". Alla färger och mönster passar ju precis lika bra som till flickor, det enda vi har undvikit är typ puffärmar och glitter, i övrigt finns det massa fint!

2013-04-04 @ 13:20:44
Fru Högstadius

Åh så fina kläder, det är så fint med färger! själv älskar jag blått i alla dess nyanser och tycker att det är en av de finaste färgerna.

Svar: Ja, det är verkligen fint med mycket färg! Kollade igenom hela vår "flickgarderob" och kom fram till att det var väldigt mycket där som lillebror kommer kunna ha också. Puffärmar, klänningar och volanger är väl det enda som går bort egentligen. Men rött, rosa, lila och mönster är ju jättefint även på en pojke! Nu blandar vi upp detta med lite blått och sånt som vi inte hade så mycket av sen förut :)
Pauline

2013-04-05 @ 08:09:00
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Anonym

Förstår dig verkligen, jag skulle säkert vara likadan, men stopp nu:-) vi har en fin babybjörn babysitter med lekbåge den tycker jag att ni kan få prova och om ni trivs med den så kan ni få köpa den för en rimlig penning. Dessutom, för "arvtagerskan" Signe så har jag ett skalset i cerise och ett ofodrat galonset i samma fär. Båda från diriksson och i fint använt skick och i stl 100. Vill du kolla på dem? Kram och hoppas att vi kan ses nån gång nästa vecka. Eller kanske på söndag hos farmor!

2013-04-05 @ 19:43:08
Emmy

Glömde skriva namn men du gissade väl på att det var jag:-

2013-04-05 @ 19:43:51
Emmy

Din lilla son får prata med sin kusin Gustav angående kläder. Imorse när jag skulle sätta på Gustav en jättesöt T-shirt med en hund blev han hysterisk och kastade tröjan argt. "inte ha den tröjan, ha pindelmannen, ha döskalle" Ungen är två år och har redan fallit för grupptrycket. För Siri tog det iallafall 3½ år innan hon började beordra fram rosa, glitter, klänningar och kjolar. Men visst finna det söta killkläder, helt bedårande!

2013-04-05 @ 19:48:54


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: