Vart fanns hon innan hon kom hit?

Signe tröstar liten "bedis" och ger henne nappen.
 
Min vän Lena fick för en månad sedan sitt andra barn, en liten skatt - Moa heter hon. Älskade lilla unge. Jag kommer alltid vara lika farcinerad av hur en människa föds till världen och från första stunden är så självklar och så kraftfullt kan slå rot i omgivningens hjärtan. Att man kan gå i från ingenting till allting på 9 månader. Vart fanns hon innan hon kom hit? Jag tror alla själar flyger omkring i rymden och bara väntar på att få en kropp att bo i. Det måste vara så. Jag vet att det låter osannorlikt, men jag tror inte man kan hitta en mer naturlig förklaring till något så oförklarigt som livets mirkakel. Nä. Huvudet gör tankevurpa då. 
 
Grattis till Lena och Per som får uppleva det häftigaste i livet, en gång till. En bebis. En Moa. Jag längtar efter er!


Lena

Moa, min Moa. Som jag älskar denna bedårande och alldeles oförstörda unge. Mitt alldeles egna oskrivna blad, som jag, just JAG av alla mammor i hela världen, fått äran att fylla. Jag ska fylla det med självförtroende och mod. Med empati och omtanke. Med livsglädje och lust. Och allra mest, med KÄRLEK. Lyckliga jag.

Svar: Kärlek till er! Vi måste ses snart! Puss
Pauline

2012-11-03 @ 18:55:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: