Midsommar 2012

Min första semestervecka är förbi. Nu har jag snart jobbat denna veckan ut, sen väntar tre till. Man kan ju av blogguppdateringen att döma konstatera att jag hade massor av annat roligt för mig i stället att sitta vid datorn.
 
Midsommar har det varit också. En lugn och idyllisk sådan i de Upplänska skogarna hemma hos min far. Vi gjorde sånt som midsommarfirare brukar göra mest. Äta sillunch, dansa runt midsommarstången, bada i poolen, plocka blommor och grilla älg och vildsvin. Jag gillar midsommar. Det är lagom kravlöst men samtidigt väldigt fint och högtidligt.
 
Barnen fick sig också varsin midsommarkrans. Estrid var väldigt stolt över sin. Signe å andra sidan började med att tjata till sig en egen, och efter att jag omsorgsfullt bundit ihop en krans åt henne kastade hon den i gruset. Men hon var glad ändå (bara hon slapp ha kransen på sig). Mamman var också glad, såklart. Det är hon alltid när hon får vara med sina familj och nära och kära ♥
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: