Hejja Johan!

Jag går på helspänn här hemma. Idag cyklar Johan Vätternrundan. Jag får SMS-aviseringar när han passerar depåerna, och jag går som på nålar nu och väntar på när nästa ska plinga till i telefonen. Jag har med tid och stäcka räknat ut hans snitthastighet, och fortsätter han hålla det här tempot kommer han klara sitt egna personliga mål! Fotbollen kan ta sig i brasan. Detta är spännande på riktigt!

Jag håller tummarna. Kollar på klockan. Går in på SMHI och konstaterar ösregn och hård vind vid Vättern. Kollar på klockan igen. Jag hoppas han kan känna stödet här hemifrån, åtminstonde lite.

Enligt mina beräkningar borde han passera nästa depå 11:10. Om han håller farten, vill säga. Då han han cyklat 20 mil och har 10 mil kvar. Hejja hejja hejja!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: