Mamma ♥ Estrid

 
Min älskade unge. Min förstfödde. Min stora lilla fantastiska jänta som är så klok, ödmjuk och analyserande.
 
Jag har massor att lära utav Estrid. Jag har aldrig träffat någon som lika avskalat pekar rakt på mina bra- och dåliga sidor så som hon. Hon tar efter allt jag gör. Det kan vara en attityd, en åsikt eller ett förhållningssätt. Ofta känns det som att se sig själv i spegeln. Jag märker det tydligt. Och det behver inte alltid vara positivt.
 
Men. Det ger ju också mig möjligheten att för det första se och för det andra ändra på sidor hos mig som kan bli bättre. Jag tror det är vad folk menar med att man "mognar" när man får barn. Detta ger en liksom en skjuts i rätt riktning. Kanske. Hos vissa. Inte alla. Men hos det flesta, skulle jag tro. 
 
För det finns lika många sätt att vara förälder som det finns föräldrar på jorden. Men jag tror ändå att Gud hade just detta i åtanke när han gjorde mammor, pappor och barn. Att leva med barn får en att reflektera över sig själv. Förhoppningsvis blir man lite bättre, lite klokare och lite mer ödmjuk. Ja. Ganska smart av Gud att komma på en sån feel-good-spral, hur som helst.


Andrea

Tack för svaret angående jobb! Jag hoppas att du hittar något du trivs med till slut :)
Jättefin bild på dig och Estrid. Det är något med den bruden, det känner jag när jag ser henne! Det sa jag om en av tjejerna jag tar hand om i Los Angeles, när hon var nyfödd. Och mycket riktigt, hon har visat sig vara en alldeles egendomligt speciell unge :) Helt underbar på alla sätt!

2012-07-26 @ 14:06:33
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: