Måla

I julklapp fick Estrid en målarlåda och canvastavlor. Målarkitet har legat i hennes pysselskåp och hon har länge väntat på att få gå lös med penslar och färgertuber. Hon brukar annars vara väldigt inriktad på motivet, men denna gång tror jag målarprylarna förtog hela illustrationen. Att få klämma ut färg, doppa penseln i vatten och kladda över den stora duken var absolut det roligaste!

Hon är ju väldigt kreativ, min flicka. Här om dagen fick hon en femkrona som hon köpte sig tre kakor för. De serverades på en papptallrik. När hon ätit kakorna och även bjudit Signe tittade hon på papptallriken i sin hand. Efter en stund upptäckte hon att det minsann var två papptallrikar på varandra, och då sken hon upp som en sol och sa "Titta mamma! Nu har jag två tavlor! Det ska bli två runda ansikten - en glad och en ledsen"

Sagt och gjort. Fram med målarlådan och penslarna. Hemma hade vi fler papptallriskar så Signe fick också äran att göra en tallrikstavla.



Under målandets gång fick jag också höra ett nytt ord ur Estrids ordförråd - "konturer". Fint.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: