Boost boost!

Jag måste få skryta lite om mina träningsresultat. Det här är kul! Det är överraskande hur mycket som kan hända på så kort tid. Snacka om inspirerande!

Innan jag köpte mitt träningskort tog jag måttbandet med mig in på toan och antecknade alla tänkbara omfång på kroppen. Jag vägde mig. Jag tog även kort på mig själv, men de var för fula för att sparas. Allting i studiesyfte för att på riktigt se vad lite motion skulle kunna ha för inverkan på min stackars bulldeg till kropp. Nu har jag tränat i prick 3 veckor. Träningsschemat har varit 3 dagar/vecka, varav en dag konditionspass och två dagar styrketräning. Här kommer resultaten i en ordning av prioritet för mig.

Jag mår bättre.
Jag känner mig mer stabil, sover bra, har mer energi och tålamod. Ni vet precis allt det där som man behöver för att vara en bra mamma. Jag prioriterar också tiden bättre och blir mer effektiv. De timmar varje vecka som jag lägger på träning är väl investerade, då jag får ut mycket mer av tiden jag har tillsammans med familjen sen.

Måttbandet har talat och skulpteringen av den kropp jag vill ha har börjat.
Överarm: - 2 cm
Midja: - 7 cm
Mage: - 3 cm
Rumpa: -2 cm
Lår: - 2 cm

Jag har blivit starkare.
Sett över hela kroppen lyfter jag 26,5 kg mer i vikter.

Vad vågen säger är inte viktigt, men målet att inte väga mer än innan jag blev gravid närmare sig.
Vikt: - 1,4 kg

Tufft va?! Starkare och tajtare. Precis vad jag vill. Jag är nöjd. Jag är faktiskt jävligt nöjd! Fy fan vad duktig jag varit som tagit mig i kragen, dragit upp mig själv ur soffan, stått och väntat utan för gymmet kl. 07:00 två dagar i veckan och givit allt jag har. Jag har för första gången i mitt liv upplevt känslan av målmedvetenhet, känslan av vinnarskalle. Mig själv är det viktigaste jag har, självklart ska jag må bra och trivas med min kropp. Varför skulle jag ge mig själv något sämre?

Detta var den bästa boosten jag kunnat få!



stina

Du är GRYM! :D

2012-02-13 @ 17:09:38
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Emmy

Wow vilka resultat!!

2012-02-14 @ 10:41:06
Jossan

Bra jobbat!! Visst är det underbart när man får så tydliga resultat?! Och bäst av allt, MÅR bättre! :)

2012-02-14 @ 15:30:17
URL: http://www.haggman.wordpress.com
Pauline

Tack alla! Det känns himla bra! Den bästa kicken man kan få är att se resultaten :)

2012-02-14 @ 15:46:39
URL: http://[email protected]
Isabelle

Starkt jobbat!

2012-02-14 @ 16:25:02
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Linn

Fantastiska resultat! Hejja dig!

2012-02-15 @ 09:05:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: