Knatteskutt



Estrid har börjat på en aktivitet.
Egentligen är det inte en aktivitet, utan ett rullande schema av olika idrotter som barnen får prova på under terminens gång. Ny vecka - ny idrott. I helgen var det introduktion med lekar. Barnen i hennes grupp är födda 2006, 2007 och 2008.  Jag tror detta kommer passa henne väldigt bra! Hon skrattade så mycket under lekarna att hon knappt såg vart hon sprang...

Alltid i sånna här sammanhang blir jag så stolt över Estrid. Hon är inte blyg, utan nyfiken och intresserad på ett lyhört vis. Hon sitter inte i mitt knä och tittar på, utan hon är med och leker och verkligen suger in allt som de  andra barnen gör. Sagta men säkert flyter hon in i gruppen och samspelar så bra med andra. Det är grymt. Det är faktiskt himla häftigt hur anpassningsbara ungar är. Hur de söker kontakt med varandra och flyter ihop till en stor oformerlig blobb. 

När timmen var slut satt alla i en ring och barnen skulle berätta vad som varit roligast. Ingen sa något. Men så böjde sig Estrid fram till mig och sa "Mamma, jag tyckte Ketchup och Senap var en jättekul lek - säg det!", vilket jag såklart gjorde. Gullunge! ♥

Nästa vecka är temat gymnastik, och Estrid har fått i uppgift att titta på bilder och TV vad gymnastik är för något. Hennes egen gissning var att man gör kullerbyttor, och det var väl inte så illa gissat.


Isabelle

Vad roligt och vad smart att man får testa på så många olika sporter, då har man ju största möjliga chans om man är intresserat att kunna hitta sin favorit! Härliga bilder också, det ser verkligen kul ut!

2012-02-15 @ 20:32:14
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: