Jag och den där luggen.



Jag hade ett litet moment igår framför spegeln. Jag kände mig ful, grå och tråkig. Vad har hänt med mig? Jag som alltid brukade fixa och trixa! Jag brukade vara snygg. Nu är jag trist och har låtit mig själv förfalla.

Det händer någon gång i bland att jag har sånna här stunder framför spegeln. Helt plötsligt drabbas jag av en akut känsla av att vilja förändras. Nu ska det hända grejer - jag klipper lugg! Men jag känner mig själv, jag vet hur det brukar bli. När jag känner mig ful klipper jag lugg. Så är det alltid. Sen följer ett år av besvikelse över att jag klippte den där luggen, och lagom tills den vuxit ut igen börjar funderingarna... ska jag inte klippa lugg ändå?

Jag och luggen - en never ending story. Eftersom jag vet hur jag funkar förberedde jag mig väl. Man måste bädda mjukt om man inte vill landa hårt. Jag youtubade endel klipp innan jag själv plockade fram saxen. Lite sjuk är man allt som får en sorts kick när man ser 20 cm långt hår falla i handfatet. Men efter lite finputs och poserande framför spegeln kom jag fram till att det blev ganska bra.

Jag vet inte om jag blev nå mer spännande, men ansiktet fick i allafall en mjukare och snällare inramning. Det är alltid något. Jag är nöjd. Vad tycker ni?


Stina

Du är lika fin.med som utan lugg. Inbilla dig inget annat. Skitfräsch är du! Men ibland är det skönt med lite fórändring, jag vet vad du menar.. Kram :)

2011-10-22 @ 14:23:43
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
agnes

det blev jättefint!

2011-10-22 @ 15:56:43
Emma - trogen läsare utan blogg

Det vart ju snyggt! Jag skriver "ju" för att de gånger jag försökt klippa min egen lugg har det slutat med att den blivit sned och alldeles för kort.. Men där lyckades du bra, superfint!

2011-10-22 @ 18:09:26
Terese

Snyggt! :) Du passar oerhört bra i lugg. Nu kommer jag inte ihåg, men har du haft "hellugg" någon gång?

2011-10-22 @ 21:07:04
Pauline

Tack! Det känns bra, fortfarande. Eftersom jag har ganska avlångt ansikte blir det mycket panna om jag inte har lugg, så jag har haft hellugg ganska mycket faktiskt. Egentligen under hela gymnasiet när jag var poppare! (http://sofiapauline.blogg.se/2011/august/nar-jag-var-ung-tuff.html) Jag tycker jag passade ganska bra i den blonda helluggen, den hade jag enda tills jag och Johan träffades. Men ni vet hur det blir. En dag ser man sig själv i spegeln och tycker man ser ut som en barnrumpa, sen börjar det oänderliga utsparandet av luggan tills man ångrar sig och klipper av den igen!

2011-10-23 @ 20:58:39
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Isabelle

Jättesnyggt!

2011-10-24 @ 08:08:07
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
emma

du ser allt annat än grå ut! jättefin är du och du verkar vara en sån som kliver upp på morgonen och ser snygg ut bara du borstar igenom håret med händerna typ. till skillnad från en annan ;)



gillar din hårfärg också, väldigt naturligt "slingigt"!

2011-10-26 @ 23:29:27
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Mathilda

Jättefint:)

2011-11-07 @ 22:49:21
URL: http://thildaz.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: