Har jag blivit vuxen?



Någonting hände med mig när jag fyllde 23 år. Det måste vara den den magiska vuxengränsen. Jag känner det. Här är fyra saker som hänt med mig sedan jag blev ett helt år äldre:

- Jag håller bättre ordning runt omkring mig
- Jag dricker vin och tycker det är gott
- Jag äter svart caviar
- Jag trivs med mig själv, både innuti och utanpå

Det kanske låter basic för er, men för mig har det inte varit så. Jag har inte fattat vitsen med att städa. Jag har hatat min kropp. Jag tyckte fincaviar smällde i munnen och jag drack bara alkohol för att bli packad på fest. Men nu känns det som jag mognat en aning. Känner mig tryggare, har bättre självkänsla och ett mindre ego. Jag vet inte om detta skedde över en natt eller om jag långsamt vuxit och blivit mer tillfreds med mig själv. Egentligen spelar det ingen roll vilket. Det är grymt!

Det här med vinet är i sig en ganska stor sak för mig. Jag har tidigare haft alldeles för mycket tråkiga alkoholminnen för att kunna njuta av denna älda dryck. Ni vet, klunka en billig Gredostetra nere i t-banan, dricka ljummen öl på fest för att någon bjuder eller spy rödvin. Jag vågar påstå att ingen som dricker rödvin för att det är gott någonsin har spytt upp detsamma. Jag har spytt rödvin på en skitig krogtoa. Det var vidrigt. För er som inte vet så blir rödvin och magsyra i kombination ett storts surt, rosa skum som bara växer i halsen. Fullkomligt avskyvärt. Jag kan inte säga att jag har någon speciell favoritspya, men rödvin ligger säkerligen långt ner på listan. Jag skulle nog spy bara av ett glas rödvin idag, bara för detta dåliga minne.

Hur som! Jag har ändå med glädje druckit alkohol vid festliga sammahang. Ju starkare desto bättre, då behöver man inte pina sig lika länge för att bli full. Omoget? Jo. Men så har det varit. Märk att jag skriver har varit, för nu kan jag dricka vitt vin (rött kommer aldrig på fråga) och faktiskt tycka det är gott! Hör och häpna! Det finns alltså ett vin som jag kan samkvämsdricka. Det heter De Bortoli och det är Johan som har lärt mig.

Jag är skitnöjd. Inte bara med mitt nya vinsinne utan också de andra bitarna. Jag kan känna mig riktigt nöjd med min kropp, det gjorde jag aldrig tidigare. Jag har banne mig klämt ut två ungar och ser trots allt fortfarande riktigt bra ut. Sen detta här med städningen. Det är ju faktiskt helt sjukt. Stöket personifierad tar självmant fram damsugaren och gillar det. Något har hänt. Vad tror ni? Har jag blivit vuxen?


Jossan

Låter alldeles underbart! Min uppfattning o upplevelse är dock den motsatta, att vitt vin är surare. Jag älskar rött o kan verkligen längta efter det. Så OM du någonsin skulle få för dig att testa rött är min rekommendation Raimat. Ruskigt gott, lättdrucket o absolut inte surt. T.o.m. min pappa som är bonde o bara dricker öl uppskattar det.

2011-05-14 @ 10:21:45


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: