En liten tjej med mycket känslor



Jag skrev tidigare lite om Estrids personlighet och hur hon är på dagis. Säga vad man vill, men på insidan bubblar hon av empati och medkänsla. 

Ett bevis på detta är en händelse från förra veckan. Estrid stod och begrundade en av våra kylskåpsmagneter noga. Den föreställer en ensam liten flicka på väg bort längst en ödslig väg, jag fick den av en kollega när vi flyttade. Estrid plockade ner magneten och höll den i sin hand. Hon såg mycket bekymrad ut, sen säger hon:

"Hon ser ut som jag, när jag var liten. Hon är alldeles ensam där. Har ingen mamma, ingen pappa och ingen bebis runt omkring. Jag vill inte vara så där ensam och ledsen... "

Hon tittade på mig och jag såg hur hennes ögon fylldes med tårar, sen började hon gråta. Hon upprepade flera gånger "Jag vill inte vara ensam, mamma!". Så jag höll om henne och vi tittade på bilden tillsammans. Hon tyckte synd om den lilla flickan och frågade vad som stod i texten bredvid. Jag förklarade så gott jag kan, sa att även om man känner sig ledsen och ensam så finns det alltid personer runt omkring som bryr sig om en. Estrid lyssnade. Jag tror hon förtstod.

Att vara 3 ½ år och kunna tolka en bild och känna sån inlevelse och empati att man gråter, är stort. Min flicka har ett stort hjärta ♥


Annie

Gud så fint, jag sitter själv och gråter när jag läser det.. Underbara lilla barn! Tänk så mycket som rör sig i hennes lilla huvud.

Allt kommer bli bra när ni flyttat igen och hon får landa lite i er nya vardag..

KRAM!

2011-05-05 @ 08:07:54
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Emma R

Jag håller med föregående skribent! En tår kom då jag läste.. Fina barn!! Jag vet inte vad ni gör, men ni är definitivt föräldrar att se upp till!

2011-05-05 @ 09:32:02
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Terese

Nä, lilla tjejen. Jag fick en liten tår i ögat jag också. Inte lätt att vara liten. Men ja, när ni flyttar så kommer hon nog trivas hur bra som helst. :) Håller med om att ni är föräldrar att beundra!!

2011-05-06 @ 22:46:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: