Lördagsmys

Jag fick i uppgift att ta mig till affären och storhandla grillmys till kvällen. Inga problem! Eftersom det var länge sedan jag var på tumanhand med Estrid, fick hon också följa med.

Men med blodsockret i botten och en 3-åring som var över allt och ingenstans visade det sig ganska snart att denna trevliga promenix genom ICA Maxi skulle bli en ganska svettig upplevelse. Hur som helst får jag äntligen ihop mina fem kassar och kommer ut på parkeringen. Då går inte bilen att låsa upp. Mitt humör dalar. Estrid vill ha russin. NU! Jag springer som en skollad råtta runt bilen och lyckas tillslut ta mig in. Men då går larmet. Mitt tålamod är slut. Skinnjackan sitter för tajt. Trosorna har åkt in mellan skinkorna. Jävla skit! Till tonerna av en tjutande bil drar jag av jordens fulaste och längsta svordomssalva. Estrid tittar på mig med stora ögon. När bilen äntligen blivit tyst, kassarna blivit inpackade i bakluckan och jag lyckats gräva fram trosorna ur arselet vänder jag mig om. Vad får jag se? Till min förskräckelse upptäcker jag att en manlig kollega under tiden parkerat sin bil bredvid min. Han har med all säkerhet beskådat spektaklet inklusive min feta röv i närbild. Med ett leende nickar han artigt och säger "Hej Pauline! Trevlig helg!"

Och där står jag. Svettig, förbannad och knallröd i ansiktet. Supermamman tackar för den trevliga helgen och gömmer sig i bilen. Kastar åt Estrid en näve russin och konstaterar att det är tur att jag jobbat min sista dag på Visbykontoret...

Men jag fick i alla fall ihop allt på listan plus rökta räkor och mörk choklad till lördagens kvällsmys. Johan har köpt vin också som vi ska njuta av tillsammans. Det har ju inte hänt speciellt ofta, så det känns spännande och nymodigt. Och efter den här cirkusen för att få ihop lördagsmyset känner jag mig verkligen förtjänt av det.

Hoppas ni också får en trelvig kväll ♥


Jessica

Åhh jag bara älskar din blogg Pauline!! =)

Nu sitter jag återigen här med fnitter ett smile på läpparna medans min kära make undrar vad jag håller på med!

Kram till dig å familjen!!!

2011-05-14 @ 17:11:51
Liselott-Theodor & Alexanders mamma

Håller med jessica!! Din blogg är bara bäst!!

2011-05-14 @ 17:36:34
Pia-Maria

Du skriver precis så som en småbarnsförälder känner :-)



2011-05-14 @ 18:29:16
Annelie

Du skriver så underbart bra...Sitter här o fnissar så ögonen tåras!

2011-05-14 @ 19:37:04
Emma - trogen läsare utan blogg

Haha fyfan vilken pärs det låter som!

2011-05-14 @ 21:03:34
wickan

HAHAH du är rolig du :)

2011-05-14 @ 23:07:32
Lisa

Ååå jag ÄLSKAR din blogg Pauline!!! den är SÅ härlig på alla sätt och vis. Du skriver så kreativt och med sådan inlevelse att man inte kan göra annat än att skratta om det du skriver är roligt/skämtsamt eller gråta om det du skriver är ledsamt. Mig lyckas du då fängsla i allt du skriver! fortsätt som du gör, du är så bra!

2011-05-15 @ 12:30:39


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: