♥ 8 månader ♥

I helgen bli Signe 8 månader. En sån härlig ålder! Alla åldrar har ju sin charm, men 8-månadersbebben är så makalöst gullig. Hon börjar ta för sig mer, lär sig av sin omgivning och visar egen vilja. När hon har sett något hon verkligen vill ha turbokryper hon och stoppar kvickt in det hon hittat i munnen. Man får vara snabb! Inga småpryttlar på golvet eller i bordshöjd eftersom hon ställer sig upp mot möbler. Det är lättare sagt än gjort när man har en 3-åring vars saker är all over the place...  

Andra saker hon gör just nu är att gnälla över sin andra tand och öva finmotoriken med plockmat som majs och russin. Funkar bra. Vi ger henne också större bitar i maten och det är inte heller några problem. Men däremot är hon en sann vällinghatare. Hon skriker och fäcktar med armarna få fort vällingflaskan närmar sig munnen. Jag är besviken. Min förhoppning var att hon skulle börja sova hela nätter och sluta nattamma (två ggr/natt just nu) när vällingen serverades. Men där misstog jag mig. I stället har hon blivit ännu mer besatt av mina bröst och när minsta tillfälle ges försöker hon ta sig innanför min tröja. Att duscha tillsammans är en kamp. Hon har svårt att hålla ögonkontakt och beter sig mer som... en karl på krogen. You know what I meen.

Nej. Vi får se hur länge mamman står ut med den här tuttfixeringen innan jag kommer kasta amningsbehån och ropa "Reclaim my breasts!". Men tills den dagen kommer är jag hennes napp.





Vi ska till BVC på tisdag så mått och vikt får ni i ett senare inlägg. Så ligger läget med bebisen alltså. Planerna för hennes namngivning är också i full gång. När tid ges ska jag författa ett brev till hennes ärade faddrar och skriva en dikt som jag ska läsa under ceremonin.



Anonym

Jösses vad söt hon är! :) Gosigt värre!

2011-05-20 @ 21:33:59
stina

fina lilla tjej! :D du har så vackra härliga barn pauline :)

2011-05-21 @ 01:08:38
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Annika

Ja så fruktansvärt söt - Estrid också :) Och sista bilden ser hon ju ut som Johan ;P

2011-05-21 @ 19:52:30
Lisa

Haha, vad sööööt hon är!



Det är knäppt egentligen, även fast Arvid och Signe är olika till utseendet så ser man såna bebis-likheter mellan dem! Unika men lika liksom! :)



Hoppas allt är bra annars!

Kram!

2011-05-23 @ 22:43:11
Pauline:

Lisa: Jag vet! Brukar tänka på samma sak. När jag tittade igenom bilder på Estrid när hon var lika liten som Signe så var hon liksom en Estrid-Signe blandning, fast de egentligen inte alls är lika varandra. Man ser ju att det är Estrid på bilderna, men ändå har hon bebislikheten med Signe. Det är gulligt :)

2011-05-24 @ 08:28:27
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: