Surströmming och kantareller



Mellan torsdag och lördag var jag och barnen hos min pappa. Det är så skönt att komma hit. Lite som att komma hem. En kväll åt vi surströmmning, något som jag bara smakat en gång tidigare och bestämde mig ganska snart för att rutten fisk som smakade bajs inte var något för mig. Men nu när jag testade tyckte nu att det smakade helt okej! Som en stark och vällagrad ost typ. Vuxenpoäng till mig.

En annan höjdare var när jag och pappa tog barnen med oss för att plocka svamp. Våra ambitioner var att hitta kantareller så att det räckte till varsin knäckemacka. Jo tack! Vi sprang på ett hav av svamp, där marken var helt gul av kantareller! Kan man plocka så mycket utav skogens guld så att man blir svettig och får ont i ryggen, så gjorde jag det. När vi plockat två fulla kassar fick det vara nog, men det fanns det ändå massor kvar.. Väl hemma vägde vi in fångsten till 10 kg kantareller45 min. Grymt!

Nu är det ny vecka och Johan har äntligen kommit hem! Vi har inga speciella planer för veckan, det räcker med att han bara är hemma för att jag ska vara nöjd! ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: