Signelipuff

Signe går numera under smeknamnet Signelipuff här hemma. Det kommer sig av Estridhs version på Byssanlull. Bebisens mobil som surrar ovanför vaggan spelar nämligen denna melodi, så vi brukade sjunga den tillsammans redan innan Signe kom. Men hur som helst! 

Först sjöng hon:
- Byssan lull, koka sindelipuff. Det kommer tre andra på vägen!

Men sen Signe kom sjunger hon i stället:
- Byssan lull, koka Signelipuff. Det kommer tre bebisar på vägen!

Så himla söt. Därför har både hon och vi börjat kalla Signe för just Signelipuff. Eller Puffen. Ibland bara Puff. Det är ju sådär med små bebisar, hur lätt är det egentligen att låta bli att ge dem massa smeknamn? :)





Här är jag och min lilla Puff ♥ Hon har blivit grym på att hålla upp huvudet själv! Hon är en superpuff! 

Vad ska vi hitta på idag, måntro? Damsuga. Vika tvätt. Slänga sopor. Kanske gå en promenad till lekparken? Vi får se. Nu ska i allafall jag och Estridh passa på att äta frukost medans Signelipuff sover. Puss & hej!


Annie

Haha, det där med smeknamnen känner jag igen.

Nomi kallas allt möjligt, bland annat smulan, gosefisen och fisan.. Haha! :)

2010-10-23 @ 10:45:07
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Anonym

Skit söta! :) Du har säkert hört det tusen gånger men hon är ju en kopia av dig!! :D så himla likt! kramis!

2010-10-23 @ 12:06:52
Pauline

Ja, fast är hon så lik mig då egentligen? Ibland tycker jag det, ibland inte. Hon är något mittimellan :)

2010-10-26 @ 00:28:51
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: