Visbydagen

Vi har besök från fastlandet! Första gången sedan vi flyttade hit. Det är min pappa som är här på öjn och hälsar på. Vi har ätit gott, visat upp det nya barnbarnet och Estridh har fått leka med sin kära morfar. Hon är i stort behov av en lekkamrat, så morfar kom väl till pass.

Här är morfar'n som håller sitt andra barnbarn för första gången! Stolt är han, det vet jag.




Den här lördagen är det också Visbydagen. Det betyder kulturfrossa här i stan med musik, dans, uppträdanden, konst och aktiviteter. Vi har gått på museéum, provmsmakat praliner och kollat i gamla ruiner. Stan är full av folk och det känns lite lustigt att själv kunna strosa runt i gränderna, för att sedan gå hem. Ja. Vi bor riktigt gött här.

Just nu är Johan nere i en av rutinerna på filmvisning. De har slagit upp en bioduk, några bänkar och lyst upp hela ruinen innifrån. På duken visas en gammal skräckis. Riktigt häftigt! Men själv är jag hemma. Har precis avklarat min första läggning av två barn samtidigt. Det gick bra! Jag ammade den lilla samtidigt som jag läst bok för den stora - båda nöjda och glada.

Visst är barn underbara när de är vakna och far omkring, men de är inte så tokiga när de sover heller. Nu ska jag göra mig en kopp myntaté och kolla på SVT. God natt! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: