1 månad!

I dag blir hon en månad gammal! Tänk så fort det gått. På ett sätt vill jag att hon ska vara en nyfödding för alltid, för det är så otroligt mysigt att ha en sån liten bebis att mysa med. Samtidigt längtar jag efter att hon ska bli större, börja skratta, krypa och ta för sig av livet.

Förresten går hon upp jättebra i vikt. Hon gick ner lite direkt efter födseln, från 3710 g. till 3550 g. Sen vände det och på 3-veckorskontrollen vägde hon 4420 g. Det betyder att hon gått upp 1 kg på en månad! Bra! Mjölkfabriken godkänd. Testade förresten att ge flaska för första gången idag. Fröken smålog lite med flaskan i munnen och tittade på mig som om jag vore tokig, men drack snällt upp alltihopa. Kommer nog funka bra om jag skulle behöva åka bort någon stund. Som idag tillexempel...








Och så har jag smittat henne med min förkylning.
Stackras bebis ska inte behöva vara sjuk! Hon är väldigt snorig, vilket gör det svårt att både amma och sova. Tycker så synd om henne... Vi har köpt bebisnässpray som hjälper. Hoppas hon blir bra snart!



Erika

Vad fort tiden går! Min son blir 5 månader idag, och jag som nyss tyckte han föddes.



KRAM

2010-10-20 @ 09:03:39
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Andrea

Naw, stackars, hoppas att ni båda kryar på er snart! Grattis till Signe! Och till Estridh, tre år imorgon!

2010-10-20 @ 11:43:20
Lisa

Hej!

Vad in hon är, stora tjejen!



Tänkte bara tipsa om bröstmjölk i nosen på bebben vid förkylning. Fungerade jättebra på Arvid när han var snorig för några veckor sen. Frisk på några dagar! :)

2010-10-20 @ 14:21:55


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: