Pepparkaksbakning

I går gjorde jag och Estridh 3,6 kg pepparkaksdag. I receptet motsvarade det 100 st pepparkakor, men idag har jag bakat ut 1 kg av degen och det är redan över 250 st kakor. Enormt mycket deg helt enkelt! Vi får väl se vart det slutar. Jag lär ha fått ryggskott tio gånger om innan jag kavlat ut alla bockar och grisar, men det kanske det är värt. Nu när jag ansträngt mig och gjort egen deg kan ju ju liksom inte låta bli att göra kakor av den...

Estridh är i alla fall en snäll tjej. Hon är till och med snäll mot pepparkaksdegen. Vi gjorde den i går, så i natt har den "sovit" i kylskåpet. Det första hon gjorde i morse innan hon gick till dagis var att smyga in i köket, öppna kylskåpet och säga "God morgon degen! Dags att vakna!". Så himla söt. Hon har hjälpt mig att stansa ut både dalahästar och hästföl. Ett och annat hjärta också som vi ska skriva alla i familjens namn på och hänga i fönstret. 

Så här kommer lite bilder på henne när hon inspekterar alla pepparkakor. Koftan som hon har på sig är hemstickat arvegods efter hennes kusin som bor här i Visby. Tycker den passar Estridh perfekt!








Terese

Vad söt hon är! :) Ja hon passade väldigt bra i den koftan. Hon ser ut som en riktig liten Gotlänning...inte för att jag vet hur de ser ut men... ;)

2010-12-01 @ 22:10:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: