Fejkmjölk och fejktutte

I dag blir min lilla flicka 2 månader. Tänk så fort hon växer! Vi var på BVC idag och gjorde en läkarundersökning. Hon fick fina betyg av läkaren, även om hon inte var så nöjd med att bli klämd och känd på. Eftersom vi varit på fastlandet har vi inte varit på BVC på närmare 3 veckor nu, så hon hade växt en del. Så här ser hennes siffror ut nu:

Vikt: 5390 g. (4820 g. sist)
Längd: 60 cm (57 cm sist)
Huvudomfång: 39,5 cm (38 cm sist)

Förresten håller vi på att träna Signe med flaskan. Jag tycker lite synd om henne, känns hemskt att stoppa den där hårda plastnappen i munnen på henne när hon bara vill ha mammas tutte... Men efter någon dags träning funkar faskan ganska bra. Men bara med mammas mjölk i, någon låssasmjölk går då icke. Någon som har tips på hur man får henne att ta ersättningen? Bland 50/50 med bröstmjölk kanske? Jag ska jobba på onsdag så det är bäst att hon vänjer sig. Tur är att jag har möjlighet att komma hem på lunch och amma, i fall det krisar. Missuppfatta nu inte mig som någon amningsfarcist som hatar falskmatning. Det är bara jobbigt att veta vad ens barn vill ha, men av en massa anledningar låta bli att ge det.

Appropå jobbet är jag lite nervös. Vad ska jag ha på mig? Kan man ha röda naglar första dagen på jobbet? Puh. Mycket att tänka på. Fast mest av allt håller jag tummarna för att min förkylning ska gå över tills dess. I går hade jag ingen röst alls, men idag låter det bara som en vanlig whiskystämma. Det går nog åt rätt håll. 

Undra om jag och Johan ska se en film ikväll? Jag ska fråga honom. Puss!


 


Andrea

Varför skulle du inte kunna ha röda naglar första dagen på jobbet?

2010-11-22 @ 20:06:52
eva

hoppas du kommer ha en toppen första dag!

min son tog inte flska förrän han var 5 mån, inte ens med bröstmjölk.. vilket var en chock för mig då äldsta dottern gjorde det vid 2,5 mån. barn är väl olika, du gör det som känns bäst. men du vet väl att du har rätt att amma på arbetstid! lite krängligt för johan kanske att komma med bebis men om det krisar sig så är det din rättighet. när det gäller röda naglar, U go girl!

2010-11-22 @ 21:50:37
Pauline

Jaha, jag visste inte att man kunde amma på arbetstid! Eller ja, kan kan man väl men att det var en rättighet! Så bra.



Ja, sen undrar man ju vad man ska ha på sig, vad som passar och inte. Så även med nagalarna. Men naglarna blir rosa i alla fall :)

2010-11-23 @ 16:58:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: