Första dagen på mitt ny-gamla jobb

Japp, idag har jag haft min första av tre introduktionsdagar. Introduktion, behöver man det när man jobbat inom samma bolag i 3½ år? Ja, det behövde jag nog. Allt var nytt fast ändå så himla bekant.

Jag har gått en rundvandring i lokalerna, skakat hand med alldeles för många för att minnas ett enda namn, fikat, hämtat post, låst in nycklar, lärt mig nya koder, gjort betalningar i kassan, tagit mina första samtal på telefon, sprungit hem på lunchen och ammat bebisen, hängt in och ut flaggor vid fasaden och hela tiden försökt verka sådär supertrevlig. Jag tror det har gått bra! Det känns kul i alla fall. 

Fast ännu roligare är att få känna sig riktigt duktig på något. Som om det jag kan faktiskt betyder något. Att jag är duktig! Som när någon börjar förklara "Ja, sen har vi ju BANKEN. Visste du att vi var bank också?". Då är det härligt att säga att jag jobbat mot bankkunder tidigare och vet hur man öppnar konton och sånt. Inget avancerat, men ändå. Jag kan något. Jag har en grundkompetens som de är glada över. Tidigare har jag alltid varit den som inte haft någon utbildning men som hankat mig fram ändå. Helt plötsligt är det jag som kan!

Dessutom har jag superbra kollegor. Så omtänksamma och välkomnande! Jag kommer nog trivas jättebra. Sen får vi se hur mycket jobb det blir, och hur framtiden ser ut. Jag tänker i alla fall ta tillvara på den här möjligheten och lära mig så mycket som möjligt!


Annie

Kul att det gick så bra, du är grym!

Vi ska byta till LF-bank..:D

2010-11-24 @ 19:48:41
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Annelie Nilsson

Måste bara hälsa: Massa grattis till jobbet!

2010-11-24 @ 19:58:21
Sara

Tummen upp!

2010-11-24 @ 20:32:03
URL: http://saraengstroem.blogg.se/
Angelica

Vad roligt för dig! grattis :)

2010-11-25 @ 08:25:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: