Kärleken till ett barn. Eller två?

Det är helt annat att vänta andra barnet, mot första. Nu vet jag vad som väntar och hur mycket jag har att se fram emot - jag vet helt enkelt vad det innebär att ha ett barn! Det vet man ju inte första gången. Allt är nytt, alla känslor, tankar och praktiska omställingar som man ställs inför.

Så denna gång är det i stället andra saker jag tänker på. En sak är vad fantastiskt, magiskt och helt otroligt det är att en ny liten männska faktiskt ska komma till oss. En ny, helt okänd och främmande människa kommer kännas lika självklart och älskvärd som Estridh gör för oss idag. För hon är ju mitt livs största kärlek. Hon finns i varje liten cell i min kropp, i luften jag andas och ingenting är lika villkorslöst som kärleken till just henne. Ibland funderar jag om det överhuvudtaget är möjligt att känna för någon annan, så som jag känner för henne?

För nu vet jag hur kärleken till ett barn känns. Tidigare hade jag bara kunnat ana mig till det, nu finns den i mitt hjärta varje dag. Här om kvällen när jag nattade Estridh så slog mig denna tanke lika hårt som verkligheten själv. Jag vet ingenting om den här nya lilla människan som växer i min mage. Jag vet inte vem den är, hur den kommer se ut, om det är en flicka eller pojke, vad den kommer få för personlighet eller känslor.

Det enda, enda jag faktiskt vet är att jag kommer älska den lilla helt villkorslöst så länge jag lever! Det är en ganska svindlande tanke. En svindlande, skrämmande men samtidigt helt underbar tanke ♥


Annie

Det måste kännas skönt att veta vad som väntar.

Vi väntar ju vårt första barn och många av sakerna som pågår i kroppen och framförallt alla tankar är lite svåra att handskas med för mig. Känns lite läskigt att man inte varit i samma situation tidigare, men samtidigt vet jag ju att vi väntar på något alldeles fantastiskt..



KRAM!

/Annie

2010-05-09 @ 17:31:21
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Charlotte

Vad fint skrivet.

2010-05-09 @ 22:09:40
URL: http://konfekt.blogg.se/
Emma

Du skriver så fina saker och är verkligen bra på att sätta ord på känslorna.

2010-05-10 @ 16:10:53
URL: http://lumparfru.blogg.se/
Evelina

Vilket vackert inlägg! Och jag förstår och håller med till fullo! Innan första barnet förstår man ju att man kommer älska barnet mer än allt annat, men man slås nästan omkull av HUR mycket man faktiskt kan älska. Det är helt fantastiskt :-)



Kram

2010-05-10 @ 16:26:57
URL: http://happilyeverafter.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: