Tack!

Ni är så söta, om ni visste hur kul det är att få så många fina lyckönskningar på en och samma gång! Jag hoppas att det ska gå bra denna gång och att ni för följa mig hela vägen till att bli två-barnsmamma. Det ska bli spännande! Jag vet inte varför, men denna gång är mycket mindre orosfylld. Med vårat bagage hade jag förväntat mig att jag skulle vara otroligt nervös denna gång, men det känns tvärtom! Jag är lugnare, tryggare och litar mer på mig själv.

Ja, alla erfarenheter här i livet får en att växa. Någonstans har jag lärt mig att jag aldrig kan ta något förgivet, vi kan ju faktiskt inte göra annat än att ta en dag i taget och hoppas på det bästa. Därför är det dumt att oroa sig i onödan och jag tänker i stället njuta av varje dag jag får med denna lilla plutt i magen! ♥


V. 8: En knöl med svans och paddlar till armar simmar i den stora svarta säcken av fostervatten.
V. 12: Barnets huvud syns tydligt i profil, och även kropp och ryggrad.


Här ovanför är de två bilder vi fått på plutten hittills. Det är ju sjukt vad fort den växer! Det är ju faktiskt bara 4 veckor mellan bilderna, och den ena är en liten klump (1,5 cm) och den andra ser ju ut som en riktigt människa (5 cm). Nästa gång blir väl på det fruktade rutinultraljudet, men det är ett tag kvar tills dess. Idag går jag in i v. 13. Estridh pekar på bilderna på kylskåpet och säger "Titta mamma, sysson!". Sen pekar hon på min mage och säger "Sysson gömmer sig där!". Hon kommer bli en suverän storsyster :)

I dag ska jag och hon åka till Nickis Lekland föresten. Hon höll på att skutta ur pyjamasen när jag lanserade idén här hemma. Vi ska bara äta frukost och göra oss klara. Puss & kram!


Erika

Syssonet! :) åh vad gulligt!

2010-03-06 @ 09:16:04
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Siri's mamma

Det är underbart Pauline. Både jag och Micke är så glada för er skull. Ska bli kul med en ny liten bebbe. Vi får se när Siri får ett "sysson". Det kan nog vara bra med sisådär tre år emellan som för er. Roligt när barnet förstår att det är något på G och kan känna på magen, som Essi gör. Stort lycka till och vi får ta och ta den där middan snart! kramis/ Emmy

2010-03-06 @ 17:15:01
Grandinar'n

Tycker det är skitkul att ni är gravida igen!! Det värmer i hjärtat...

Och roligt såklart att vi bara har 2v mellan våra lillsorkar. :)

2010-03-06 @ 21:41:49
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Malin;

Åh vad mysigt! Det går så fort så fort! Åh jag hoppas du fortätter blogga så jag får läsa om ditt liv som 2 barns mamma. Massa kramar!

2010-03-07 @ 05:08:24
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Alexandra

GRATTIS! :) ^Åh va härligt att läsa att ni ska få en liten! JAg håller tummar och tår på att allt går bra denna gången!! KRAM Alexandra

2010-03-07 @ 10:33:10
URL: http://masoou.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: