Vecka 28

I helgen kände jag bebisen hicka för första gången. Så häftigt! Efter det har den gjort det massor av gånger. Jag har ju varit övertygad om att det är en pojke, men nu börjar jag tvivla. Detta då graviditeten är i stort sätt exakt som när jag väntade Estridh. Magen har samma form, bebisen hickar precis lika mycket om hon och den enda krämpan (hittills) är halsbränna, precis som när jag väntade henne. Vi får se, men just nu lutar jag mer åt en flicka faktiskt!

Var på MVC förra veckan och bebisen fortsätter att växa enligt kurvan, precis över den för att vara exakt. Bebisen låg med huvudet neråt i bäckenet vilket kan vara en anledning till att foglossningen gått över. Barnets huvudet hjälper nu till att stabilisera bäckenet så fogarna inte är lika rörliga. Tack bebis för det! Hjärtljuden låg runt 140 slag/minut och blodproverna såg jättebra ut. Det betyder att jag inte behöver äta järntillskott - jippi!

Vi pratade en del om en kommande förlossning på Visby Lasarett och mina tankar kring detta. För det är faktiskt en hel del att tänka på! De sista MVC besöken kommer bli på Gotland och detta precis i samband med flytten. Mitt i allt vill jag kunna fokusera på mig och själv förbereda mig inför förlossningen. Jag har därför bestämt att ta ut full ledighet 8 veckor innan beräknad förlossning. Det betyder att jag bara har 21 arbetsdagar kvar innan jag går hem och nedräkningen till bebisens nedkomst börjar på riktigt! Ska bli otroligt skönt.




Mår: Magen är i vägen ofta nu. Den skaver mot skrivbordskanten, tar i låren när jag cyklar och gör att alla kläder sitter obevkämt och korvar sig. Men där i mellan är den världens mysigaste! ♥

Vikt: + 10 kg

Dagar kvar till förlossning: 90 st


Stephanie

Ja vi har tänkt det om det går. Jag hoppas då det iaf! :) Det gjorde vi med Alexander med.



Måste även säga att jag tycker ni är otroligt duktiga som gör det ni verkligen vill och tar erat pick och pack och bara flyttar och startar om. Jag hade också velat göra något liknanade. Men har tyvärr en karl som är lite svår att flytta på! ;) Men det där kommer bli super bra det ska du vännen.



Vet ni vad bebben i magen är?

2010-06-22 @ 22:07:00
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Charlotte

Tycker du gör helt rätt i att vara ledig 8 veckor innan bf! Det gäller att spara och samla all kraft och energi man kan inför förlossning och kommande tvåbarnslivet. Det är du värd!

2010-06-23 @ 00:16:47
URL: http://konfekt.blogg.se/
Sara

Mina graviditeter har varit i princip likadana (med illamående och kilon och magform), och vi har ju en tjej och en kille :P

Fin mage du har!

Låter helt rätt att vara ledig så länge med tanke på flytten. Passa på att samla kraft!

2010-06-23 @ 07:55:26
URL: http://saraengstroem.blogg.se/
Frida

Så fin mage Pauline! :) Är det dina vanliga jeans du har?

Du är alltid så fin och fräsh! :)

Kram

2010-06-23 @ 15:44:58
Sanna

Vilken fin liksom "droppformad" mage du har, hihi.. En fråga; har du sagt upp dig eller tagit tjänstledigt från ditt jobb? För du kan väl inte jobba kvar där när ni flyttar?

2010-06-23 @ 20:40:06
rebecka

Åh vilken fin mage. :)

2010-06-24 @ 08:16:17
URL: http://www.minmoa.se
Sophia

Det låter väl jättebra att vara ledig ett tag innan det är dags. Själv jobbar jag bara nästa vecka, sen tar jag semester och efter det föräldraledigt. Bebisen ska komma i början på oktober. Det känns jättebra och ett måste om jag ska orka med att ägna Tova den uppmärksamhet jag vill innan hon får syskon.

2010-06-24 @ 08:36:53
rebecka

tack så mkt förresten :)

Jaa. Moa älskar han verkligen och vill pussa och hålla hela tiden. Så sött. Blir kul sen då han blir lite större och de kan leka ihop.

2010-06-24 @ 11:05:29
URL: http://www.minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: