Gotska Sandön - promenad till Bourgströms

Lördag. Vi bestämde oss för att packa ryggsäcken och ta en lång vandring över hela ön ner till den sydligaste spetsen. En promenad på 3-4 timmar genom skogen, men äntligen kom vi fram till Bourgströms små stugor nere vid vattnet! Bourgsrtöm var några av de bofasta på ön under sekelskiftet när det fortfarande var mycket verksamhet på ön. Ja, om jag inte minns fel var det en fyrvaktare som bodde där.

Hur som helst, här är vår promenad från Fyrbyn vid den nordligaste toppen ner till Gamla gården och Bourgströms allra längst ner på ön!


Vid fyrbyn där vi bodde finns ett jättefint litet kapell. Där vill jag gifta mig någon gång i framtiden!



Där är ön.



Och här är jag och bebisen.



Vid Gamla gården stannade vi för en vilopaus vid denna enormt stora ek!



Johan läser kartan medans jag äter mackor.



Här är Bourgströms små stugor. Kanske inte ser så mycket ut för världen, men utsikten därifrån ut över havet var desto häftigare!



Äntligen nere vid vattnet! På vägen tillbaka upp till Fyrbyn gick vi efter stranden, heeela den här långa vägen..



Fin strand med massor av vackra stenar.



Vi hittade det här hjärtat ♥



Jag och bebismagen i v. 27



Man tror ju knappt att man är i Sverige!

Gissa om jag var trött när vi kom hem? Vi fick kl. 9:00 på morgonen och kom tillbaka till lägerplatsen strax innan 17:00 på eftermiddagen. Men som tur är finns det ju inte något annat att göra på ön än att bara strosa omkring, så det finns ju ingenting att stressa till. Vi sov middag när vi ville, gick ner till havet när vi ville och bara tog det lugnt. Otroligt skönt!


Linnea - Mamma till Freja

Hade ni inte Estridh med er?

2010-06-22 @ 13:12:28
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Erika

Underbara bilder! Och vad mycket bebismagen syns nu, mysigt!!!



KRAM

2010-06-22 @ 15:47:52
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Emma - Ludvigs mamma

Vad mysigt, dit skulle jag gärna åka nästa sommar!

2010-06-23 @ 22:16:44
URL: http://lumparfru.blogg.se/
Sophia

Jättefina bilder! Dit skulle jag också vilja åka någon gång. Är rädd att jag är för bekväm bara...

2010-06-24 @ 08:33:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: