Bildörren...

För lite drygt två veckor sedan klämde Estridh ett finger i bildörren. Det var jag som drämde igen dörren utan att uppmärksamma att hon stod bredvid och sopade bort snö från bilen. Precis när dörren slog igen for hennes hand förbi och fingret var i mellan! Hon skrek som en gris och jag hade kunnat göra vad som helst för att ta på mig det onda. Fingret svullnade upp och blev alldeles blått och lila. Eftersom hon kunde böja på finget trodde vi inte att det blivit brutet. Men nu har det gått så pass lång tid och svullnaden har fortfarande inte gått ner, så idag tog Johan med sig tjejerna till sjukhuset för att kolla upp det. Efter undersökning och röntgen visade det sig att hon fått en fraktur på fingret, och hon fick det omlindat med bandage och metallskena. Förhoppningvis läker det helt rakt nu.





Stackras liten. Jag känner mig rutten. Vad är man för mamma som gör så? Usch. Bland det första hon sa när jag kom hem på lunchen idag var "Mamma, det är ditt fel!" och viftade med bandaget i luften. Det gick som en kniv i hjärtat kan jag säga. Nu får hon gå med bandaget i minst två veckor... Men hon är tapper och försöker leka, rita och pyssla som vanligt ♥


Jessica

Usch, sånt som verkligen är lätt hänt och som ingen förälder vill råka ut för...

Försök att inte känna dig rutten, det var en olyckshändelse och barn är så snabba så man knappt hinner reagera alla gånger.

Kramar till er!

2010-12-17 @ 18:38:34
URL: http://www.jessica-lund.blogspot.com/
Emma - trogen läsare utan blogg

Sånt där händer nog de flesta. Min pappa lyckades stänga bildörren på min systers näsa (fråga mig inte hur) och tappa henne i badkaret så hon slog hål i hakan när hon var liten! Men han var ju en bra pappa för det :)

2010-12-17 @ 18:58:53
emma.

Samma sak hände när jag var liten, mamma hade säkert jättedåligt samvete men jag minns att jag på något sätt tyckte att det var mitt fel som hade fingrarna ivägen. ;) Tror inte alls att Estridh skyller på dig.



Kram!

2010-12-17 @ 22:26:22
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Pia-Maria

Ohhh det där känns så hårt i hjärtat!



Jag har oxo hunnit " klantat mig " på en och två gånger med mina 2 barn!



Alfred tappade jag greppet på när jag skulle dra på ett par byxor när han var ca 6 mån men som tur var så satt jag på knä så han flög inte så långt, men ansiktet kom i a f först :-(



Använder hon ridbyxorna nått??



Hoppas fingret läker bra!

KRAM

2010-12-18 @ 11:34:58


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: