Vecka 34

"Din bebis är 46 cm och väger nu omkring 2.2 kg. Håret fortsätter att växa sig längre och tjockare. Bebisen flyter inte längre omkring utan vilar på livmodern. Huden är mer rosa och bebisen lägger på sig underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster."

Var på MVC förra veckan och efter att ha mätt magen och känt hur bebisen ligger konstaterade hon att den växer precis enligt kurvan (SF-mått drygt 31 cm) och fortfarande ligger med huvudet neråt. Hjärtljuden lät fint, och låg på 140 slag/minut. Efter att ha lämnat blodprov fick jag fina provsvar tillbaka. Mitt järn har gått upp och är i samma nivå nu som när man inte är gravid, vilket är jättebra. Jag ska fortsätta med tabeletterna, en varannan dag nu.

En annan sak! Jag har sedan någon vecka tillbaka fått en liten punkt högst upp till höger på magen som i bland domnar bort. Hade helt glömt bort detta, men exakt så var det när jag väntade Estridh!




Mår: Sammadragningarna kommer oftare och allt fler påminner om mensvärk, antar att det är magen som övar in för det som komma skall. Bebisen sparkar upp under revbenen och det märks att det börjar bli trångt där inne. Jag känner mig otroligt fet och otymlig, och börjar tycka det vore skönt att bli av med turbomagen snart..

Vikt: +11 kg

Dagar kvar till förlossning: 48 st



Alexandra

du har en sån himla fin mage!! stor och rund! :) det är inte långt kvar nu tills det tittar ut en liten.. spännanade! :) KRAM

2010-08-03 @ 10:41:08
URL: http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Annie

Hah, sådär med en punkt som somnar hade jag också en period. Skitläskigt men nu är det borta.. 5 dagr kvar för min del! Hoppas bebisen kommer innan eller på exakt utsatt datum! :)

2010-08-03 @ 11:40:04
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Sophia

Ja, jättefin mage. Den ser ut att ha vuxit mycket sen senaste bilderna, men det kanske är vinkeln också. Spännande att se vad det blir. Jag tror på en liten kille. :)

2010-08-03 @ 12:19:42
angelica

håller med alla andra, du får sån fin mage! kram på dig.

2010-08-03 @ 16:02:51


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: