Gips

Mitt årliga Estridhpyssel - gipsavjutningar! Det har ju blivit lite utav en tradition att göra detta varje sommar, för att se hur hennes händer och fötter växer. Tyvärr gjorde jag ju inte den första avjutningen förren hon var 8 månader, det hade varit kul att ha enda i från att hon var nyfödd.

Men se var hon vuxit! Det är så häftigt att det är samma hand och fot som vuxit och blivit större, och större och större. Jag ska bara hitta någon bra djupram eller liknande att montera dessa i. Förr eller senare kommer de gå sönder i den lådan de ligger i dag.



Från vänster till höger, avtryck som är gjorda sommrarna -08, - 09 och -10. Den minsta ser verkligen ut som en knubbig bebishand, medan den störta är mer en barnhand.




Likadant med fötterna! De minsta är när Estridh var 8 mån, den mellersta när hon var 1 år + 8 mån och den längst till höger nu när hon är 2 år + 9 mån.




Sen tog jag en degklump som blev över och tryckte in Estridhs tår. Det visade sig bli den häftigaste skulpturen tycker jag!




Gillar att man ser naglar och alla små veck under tårna. Det är ju sånt här man kommer ha glömt när hon blir stor! Jag har ju redan glömt hur pyttiga hennes nyfödda små fingrar och tår var...



Erika

läckert! gillar det skarpt! skulle vilja göra det på mina barn också..



vars köper man gips? leksakaaffär?



KRAM

2010-08-04 @ 20:24:58
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Agneta

Det är sååå fint med gipsavgjutningar! Jag har inte lyckats göra nån på min son, svårt o få honom stilla, så det är nåt jag saknar faktiskt. Sen verkar gipsavgjutningsset vara hutlöst dyrt också, man vill ju få plats med både hand o fot, men ett set där bara handen får plats kostar ju runt 300-400kr på de affärer jag varit. Det skulle ju bli 600kr om man vill få plats med både hand o fot.

Men dina gipsavgjutningar var verkligen fina! :-)

2010-08-04 @ 21:46:28
emma.

jag ska prova det här igen snart, minns inte hur gammal lillkillen var sist jag provade men det gick inte vidare bra. du och estridh verkar vara riktigt bra på det där! ;)

2010-08-05 @ 10:40:47
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Amanda

Vilka fina minnen de utgör. Istället för att förvara dem, sätt upp dem på väggen? =)

2010-08-09 @ 20:14:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: