Min egna lilla blomma

Estridh har plockat sin första tusselag för i år! Hon hittade den på gården och skyndade sig in för att lägga den i vatten, eller lägga den i "badet" så den fick "simma" som hon uttryckte det. Hon tycker om blommor. Hon pratar med dem, klappar dem försiktigt och berömmer dem för att de är så fina :)



Estridh visar stolt upp en "kusselago" som hon plockat och lagt i vatten.

Förresten har jag börjat virka! Fick ju en bok när jag fyllde år och bestämde mig för att prova. Det är lite knepigt innan man får in tekniken, men kan jag sticka borde jag ju kunna lära mig virkning också. Ni kanske få se något smakprov på mina små övningar här i bloggen senare :)

Nej, nu stänger buktiken för i kväll. Jag ska slå mig ner i soffan med alla garner på ena sidan och Estridh på den andra, titta på Svärdet i Stenen och ta mig an ett tröjmönster tänker jag. Ska bli spännande att se hur det går. 


Beundrar blommorna som pappa plockat



Vitsippor & blåsippor



Estridh pekar på vilka som är blåa och vilka som är vita





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: