Vårstädning i trädgården

Essi sover middag och jag passar på att skriva lite om dagen hittills. Vi har varit ute hela förmiddagen och stökat i trädgården - ett riktigt vårtecken! Vi har krattat löv, gjort fint i rabatterna, gungat och snyggat till i sandlådan som äntligen tinat upp. Jag tänkte vara på hugget och anlägga en rabatt utefter huset med sockeräter, krasse och lite annat ätbart. Det är ju mysigt att plantera själv och sedan kunna plocka och äta :) 

Här är lite bilder på lövkrattningen. Roligast var såklart att åka skottkärra, tyckte Estridh!



Estridh hjälper mig att kratta löv och rensa rabatter



Gömmer sig bakom lövhögen :)



Min pärla. Kan man bli finare än du?



Höjdpunkten med hela krattningen: få åka skottkärra och tömma den i skogen!



Jag älskar sånna här dagar när man bara får vara hemma och spendera massa tid i trädgården, med familjen och samtidigt få nyttiga saker gjorda.

Nu ska jag väcka Estridh. Vi ska gå ut igen och förflytta Thilde från vinterburen till hennes sommarbur! Jag ska försöka snickra ihop ett hus till henne också. Det är hög tid att hon också får känna på våren och kanske smaka på de allra första stråna som kikat upp ur gräsmattan :)

Puss & kram!


Malin;

Åh så mysigt. Kram

2010-04-17 @ 15:42:43
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Andrea

På tredje bilden ovanifrån tycker jag faktiskt att man ser att hon börjar likna dig!

2010-04-18 @ 13:33:15
Clara

2010-04-18 @ 15:55:19
URL: http://claratornqvist.blogg.se/
Clara

Åh va mysigt det ser ut;) kram

2010-04-18 @ 15:55:56
URL: http://claratornqvist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: