Svininfluensa på förskolan

Det första fallet av svininflusena är nu konstaterat på Estridhs förskola. Det känns inte bra. Tidigare har jag inte oroat mig speciellt mycket, men det blir annat när det kommer så nära inpå. Jag känner mig som en hemsk mamma som lämnar mitt barn i en snorig, kladdig smitthärd om dagarna, utan möjlighet att kunna skydda henne. Men vad gör man? Det är nog bland det värsta med att vara förälder - att inte kunna skydda sitt barn från allt ont.

Jag hoppas Estridh klarar sig från detta hemska. Själv överväger jag att vaccinera mig. Vad jag förstått det som är det bättre för bebisen i magen med de biverkningar jag kan få av vaccinet, än att jag blir sjuk i influsenan. Då har jag ju i alla fall gjort vad jag kunnat. Har ni vaccinerat er?


Erika

jag har vaccinerat mig och är i vecka 14 med andra barnet :)

2009-11-03 @ 10:01:38
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Malin, Alice & Lowes mamma!

Jag ska, Ante har gjort och Alice gjort eftersom hon är i riskgruppen!

Hoppas du kommer fram till ett bra beslut!

2009-11-03 @ 10:09:21
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
aNNA

Jag har vaccinerat mig och jag är i vecka 31!

2009-11-03 @ 11:26:34
Anonym

jag har vaccinerat mig för att skydda min son så gott de går på 10 månader

2009-11-03 @ 13:25:22
Sara

Jag har vaccinerade mig förra veckan, är i vecka 21 nu. Tror att nyttan med vaccinet tar ut biverkningarna, och att det är det bättre alternativet istället för att faktiskt få influensan.

2009-11-03 @ 13:26:10
A

Jag och min sambo har vaccinerat oss, enda biverkningarna vi fick var väldigt ont i armen i ca två dagar. Vill inte smitta andra om man själv skulle få det.

2009-11-03 @ 15:34:47
M

Jag har vaccinerat mig, inte för att jag är jätterädd för att drabbas av den nya influensan själv, utan mer för att skydda andra. Jag träffar mycket människor.

2009-11-03 @ 16:52:16
E

Hej pauline!

Älska din blogg, du måste börja blogga oftare igen!

Kan du inte lägga ut bilder på din dotters rum?

Kram

2009-11-03 @ 17:46:34
Sophia

Jag vaccinerade mig igår och idag mår jag då iiinte bra tyvärr, men som sagt ska det ju ändå vara bättre än att bli sjuk på riktigt!

2009-11-03 @ 18:34:15
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com
marie

tänkte sfråga om estridh är vaccinerad men kom på att hon är under 3 år. Både jag och neo vaccinerades igår extra viktigt för neo som ligger i 2 riskgrupper. Det kändes bra och veta han nu är skyddad!

2009-11-03 @ 19:55:38
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Sandra - gravid i v 18

Jag vaccinerade mig i förra veckan.

Biverkningarna som jag fick var ont i armen och feber. Men det gick över på 2 dagar :)

2009-11-04 @ 11:06:14
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Sara

Jag har inte vaccinerat mig och tänker absolut inte göra det heller. Är gravid i v 22 och tänker inte utsätta mitt ofödda barn några risker och inte heller att hon ska få några men av det om några år. Man vet inte hur vaccinet påverkar fostert och det finns flera anledningar till att många länder, tex tyskland och schweiz, INTE vaccinerar barn och gravida. dom inte vet hur det påverkar och också att det är bara som en influensa, fler drabbas hårdare än andra.

2009-11-04 @ 17:16:20
anne

jag har inte vaccinerat mig och ska inte heller. Man vet inte tillräckligt om vaccinet och vill inte vara försökskanin... är i v 26.

2009-11-06 @ 23:31:27
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
Hanna Norgren

Hej tjejen, tycker du ska ta och vaccinera dig och estridh nu när hon får. Om det finns något vacin förstås :-/

Ska ta men mig J och M och B och försöka leta rätt på nåt ställe som har!

Vi hörs och ses. Krami, krami..

2009-11-08 @ 22:49:14
Diana ♥

Hoppas allt är väl med er! Nu har jag en tävling i samarbete med Petrified in pink om årets bästa mammablogg. Var gärna med och tävla! =) VInsten är 500 kr i deras webbshop! Någon har redan nominerat dig, vill du att fler ska göra det så uppmana gärna dina läsare! Läs mer om tävlingen på min blogg! Lycka till! ♥ Kram/ Diana

2009-11-09 @ 12:33:50
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Adams mamma

Jag har inte vaccinerat mig och är i v 24! Vi har redan haft svininfluensan, både jag och min 16 månaders gamla son & vi klarade oss utmärkt :) Vill inte ta risken att vaccinera mig med något som inte är testat och som senare kan visas ge massa hemska saker..

2009-11-10 @ 19:52:55
URL: http://mammatilladam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: