Sommarens första och STÖRSTA...!

Vi har varit nere på stan i dag och kikade på nytt porslin. Dessvärre hittde vi inget som föll oss i smaken. Så kan det gå när man ska slå på stort och handla i fina butiker, nej tacka vet jag IKEA! Där hittar man iallafall alltid någonting man skulle kunna tänka sig :) Vi får åka dit och nästa gång uppdatera innehållet i våra kökskåp lite...

Men vi hittade något annat som föll oss i smaken desto mer - världens störta glass! Det var inte direkt som om vi bad om världens största glass heller, Johan önskade 3 kulor. Om ni frågar mig är detta 3 ganska stora kulor, visst? Men inte oss emot! Glassen var supergod och det tyckte Estridh också. Vi hann också klämma en god sushibuffé innan vi åkte hem och slogs med myggorna.


Det är med tungt hjärta som jag räknar ner dagarna på min sista semestervecka. Jag gick förbi mitt jobb idag och såg en och annan kollega springa förbi på stan. Det påminner mig om att semestern snart är slut och att jag också kommer sitta inne i ett kontorslandskap och svettas som de andra. 

Lite ångestladdat är det allt. Det tar ju en vecka att varva ner efter att man slutat, sen ägnar man sista veckan åt att ladda upp inför jobbet igen. Se där - det var mina två semesterveckor det! Nej, bara solen kunna komma hit igen så det åtminstone kunde kännas som lite semester... Då skulle jag inte snälla lika mycket.


Estridh tar i allafall vara på ledigheten och avnjuter sommarens läckerheter utan dåligt samvete :)


elin

ja, men tänk på att du har semester iallafall :P det har inte jag.

2009-07-06 @ 22:29:31
URL: http://elinelversson.blogg.se/
Linn

Var köper man en sån stor och god glass??

2009-07-08 @ 19:04:46


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: