Mycket energi, mycket gjort.

Vad härligt det är med dagar då man är full av energi! I dag har varit en sån dag, och jag har fått massor gjort här hemma.
 
I morse efter frukost plockade jag fram skruvdragaren, några hyllor vi hade i sovrummet förut och gjorde ett eget vattpass av ett stort glas vatten (hittar inte i garaget bland alla Johans grejer...). Hyllorna skruvade jag sen upp på väggen i köket, tanken är att det ska bli som ett öppet skafferi där man har alla mjölker, russin och flingor i fina glasburkar. Det blev jättebra! Jag tror hyllorna kom lite snett, men kikar man så syns det inte :) 

Efter det hänge jag och Estridh på låset till IKEA när det öppnade. Vi köpte glasburkar i olika storlekar och fyllde dem med skafferiets läckerheter när vi kom hem. Nu i kväll provade jag att slänga ihop degen till chokladbollar (när jag är ensam är jag för lat för att rulla bollar, då äter jag degen med sked) och det var faktiskt smidigt att ha alla ingredienderna i glasburkar. Bara en blick över hyllan så vet man vad man har och inte har, dessutom var det mycket roligare att mäta upp allt ur en fin burk, i stället för en mjuk papperförpakning som läcker ur botten... Tummen upp för det alltså! Bilder från ni i morgon.

Förutom det har jag damsugit hela huset, städat en hel del av rummen, tvättat Estridhs sängkläder, flyttat kaninburen som väger 100 kg alldeles själv, borstat kaninerna och klippt deas klor, lagat mat och pysslat om bebisen. Som en riktigt hemmafru med andra ord!


När Törnrosa krypit till kojs får mamma tid till annat, som att blogga tex.



Lite bilder från vårat sovrum. Estridh sover inne hos oss nu under hennes närhetperiod, det är väldigt mysigt faktiskt! Till höger är altandörren ut till pooldäcket, som vi har i sovrummet.  


Ja, ni ville ju se fler bilder från huset. Vi börjar väl med sovrummet då - this is it!

Nu ska jag se på Ondskan TV4, var många år sen jag såg den sist så det kan bli kul. Minns den som bra i allafall. Den har redan börjat men eftersom vi har en underbar TV-box så kan man pausa i programmen, så nu ska jag luta mig tillbaka i soffan, gömma mig filten och trycka på play. 

See you tomorrow! 


Annie

Vilka fina tapeter ni har i sovrummet!

2009-07-11 @ 21:45:01
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
S

Mycket fint rum!

Om man får ge ett tips så skulle jag satsa på en stor,rund och vit matta i mitten!

Ha det fint!

2009-07-11 @ 22:14:00
URL: http://missviklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: