Dag #2

Ännu en fullspäckad dag på jobbet! Jag känner verkligen att jag har så enormt mycket att lära mig här, saker som jag aldrig någonsin pysslat med tidigare. Det är lätt att känna sig allmänt bakom flötet ibland, men jag försöker att se det hela som en stor utmaning istället. En uppförsbacke som jag minsann ska klara av! Alla andra där har ju gjort det?! Jag ska banne mig ta mig upp för backen och finglida ner för andra sidan när jag kan allt det här som ett rinnande vatten!

I dag hade vi våran första utbildning - genomgång i ett av alla de datasystem vi kommer arbeta i. Inom de närmsta veckorna är det mestadels långa utbildningsdagar som fyller min kalender. Tur att detta är någonting som intresserar mig, annars hade det varit otroligt jobbigt med allt pluggande som jag har framför mig. Nu är jag mest taggad på att få lär mig allt, så jag kan komma i gång helt! För nu i början är det ju mycket praktiska saker som måste fixas kring min tjänst. Registrera ett eget jobbnummer, få hundra olika koder att hålla reda på, pynta min kontorshörna med en fin välkomstblomma från chefen och betställa visitkort. Ska bli kul när man får börja jobba på riktigt!

Tråkigt för er att jag bara skriver en massa om jobbet nu, men det får ni stå ut med. Det är det enda som snurrar i mitt huvud just nu, och därför får det bli det enda som pryder denna blogg också. Jag hoppas ni står ut till den här "börja-på-nya-jobbet-vågen" lagt sig och jag kan börja pyssla som vanligt igen.

Ha en fin kväll nu! Jag har en hel del att läsa + en stor och en liten sambo som behöver pussas på. Ta hand om varandra, puss & kram från mig!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: