En vanlig Söndag...

Söndag kväll. Det har snöat idag. För första gången i år singlade det på riktigt stora, vita flingor ner till marken. Väl nere på backen förvandlades dem till slask. Jag vill ha snö på riktigt nu! Stora snödrivor och knarr under fötterna när man går. Jag vill ha vinter. Inte slask! Jag önskar att vi ska kunna dra Estridh i en pulka till förskolan innan vintern är slut. Vi får väl se. Jag tror inte det kommer bli nå mycket snö att tala om. Det känns som att det bara blivit mindre och mindre snö och mer och mer slask de senaste åren... Jag minns när man var liten och kunde gräva snögrottor och pulsa i snö upp till midjan. Antingen är det för att jag har blivit längre, eller så är det helt enkelt de snöiga vintrarna som har försvunnit på senasre år. Vad tror ni? Saknar inte ni också de här vintriga vintrarna?!

Estridh fortsätter iallafall att vara förkyld.... Stackars liten, snoren rinner hela tiden och hon hosar och harklar sig. Vill bara vara när och mysa hela tiden. Går inte att lämna henne någonstans förens hon börjar gråta. Som tur är så slutade jag tidigt i kväll (19:00) och hann träffa henne lite innan hon gick och la sig. I morgon blir vi hemma hela dagen. Jag har föresten glömt att berätta att de har tagit skolfoto på förskolan nu! Estridh hade sin finaste mörkblåa tunika och ett halsband som hon fick på namngivningen. Det märks att hon känner sig fin i det, står och speglar sig i hallen och ler. Pillar på smycket och sträcker på ryggen liten extra. Sötnos! Enligt hennes fröken tog de 30 bilder innan de blev någon som dög. Kan ju tänka mig att det måste vara lite klurigt att fånga alla 15 glada dagisbarn, med blicken in i kameran och ett leende på läpparna - samtidigt! Ska bli spännande att se hur det blev. Kanske släktingarna kan få sig en varsin "kompisbild" på Estridh i julklapp.

Här är några kompisbilder på mig och Johan igår kväll när vi kollade på en Beckfilm på TV4+:







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: