Allhelgona

I går kväll var vi till en minneslund som ligger nära där vi bor, och tände ljus för våra nära och kära som gått bort. Vi brukar gå dit i bland för det är så fint, men i går var det fantastiskt med alla hundratals ljus som brann! Hela minneslunden och kyrkogården i närheten var alldeles upplysta av alla ljus, jättefint! Jag tände ljus för min farfar, morfar och morbor. Johan tände för sin farmor, farfar och morfar. Tillsammans tände vi ett för alla andra som gått bort under året, jag tänkte speciellt på lilla Max och Saga som blev mördade i Arboga...

Minneslunden ligger runt en liten damm.


Här satte vi ljuset som var för alla som gått bort under året.



Jag satt mina ljus på olika ställen beroende på vad det var för personer. Min morfars ljus fick stå nere vid vattnet, då har han utsikt över den lilla bäcken och skogen. Där skulle han triavas bra, där kan han måla!


Se vad fint det var!



Johan och Estridh




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: