Överraskningsmys & en hemlis

Eftermiddgssol över våran gård. Våran balkong är uppe till höger. Är inte vintern underbar?!

I gårdagens eftermiddagssol gick jag och handlade mysmiddag till kvällen. Svängde förbi Bolaget på vägen hem. Hade fortfarande bara berättat för mamma, pappa och svärmor om det roliga. När man har någonting så kul som man går och lurar på, som en sten som lättat från hjärtat som man bara vill ropa ut till hela världen, känns allt så himla enkelt! Med ett leende på läpparna och med små skutt i snön bar jag hem två astunga kassar hela vägen från Maxi. Mina armar var 2 meter långa, men vad gör det? Vi har det bäst i hela världen.

På kvällen firade jag och Johan med goda nyheten med egenrullad sushi och skumpa. Han fick inte veta vad var förens vi satt ner vid bordet och jag hållit honom på halster ett tag. Men han blev så himla glad, flög upp ur stolen och kramade mig massor. Nu kommer allting lösa sig, allt kommer bara bli bättre! Fan vad jag längtat efter det här.


Ser det inte gott ut? Det fina sushiporslinet fick jag av Johan julklapp förra året.



Jag skulle kunna äta upp allt själv om jag fick!

En annan sak!
Ett litet tips till er som gör egen sushi - testa att göra några sjögräsrullar med pepparrot i! Så himla gott. Funkar också istället för wasabi, men pepparroten är lite mildare. Jag blandade gräddfil och pepparrot och strök över riset. Mums!


Mia

Nyfiken!

Har du fått nytt jobb?! Har man sagt A får man säga B...

Jättefin design, vilket program använder du?

2008-11-26 @ 14:27:38
Alexandra

Och nu är jag ännu mer nyfiken.. nu får du snart släppa nyheten.. :) Kram

2008-11-26 @ 14:27:56
URL: http://alexandraaaa.blogg.se/
Maria

Va spännande! Nu blev jag meganyfiken ju!!

2008-11-26 @ 15:06:21
Johanna

Håller med föregående, jag är också jättenyfiken & grattis vad det är må vara :)

2008-11-26 @ 15:40:36
URL: http://ioana.blogg.se/
Jessica

Åh nu blev man ju inte lite nyfiken. Hihi det va som små fjärillar flög runt i min mage när jag läste.

Nu undrar jag? Vad va det ni firade?

Kanske en bebis nr 2 i din mage? ;)

Eller nytt jobb?

Vunnit något?



Grattis till va det än må vara:D

Men.. tell us!!

2008-11-26 @ 22:31:52
Malin

Åh myyys. Jag är nyfiken så jag spricker!!!

2008-11-27 @ 04:55:39
URL: http://malinlolita.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: