Hejdå, kompisar... :(

Jag måste tyvärr meddela att jag tänker låta någon annan ta hand om Mäster Olof & Pyssel. Anledningen är att jag helt enkelt inte har den tiden att ge dem, som dem behöver. Det känns så tråkigt... Men när man inte hinner hålla i dem varje dag, och dem sitter där och snackar och pratar och är så sociala och trevliga. Nej, då får dem komma till någon annan som kan ge dem den tiden.

Hade vi haft mer plats hemma hade man kunnat ha en stor utebur på gården, haft flera marsvin och låtit dem hålla sällskap av varandra. Det hade varit det bästa. Nu måste dem ju stå inne i våran lägenhet hela tiden och ja.. Det funkar inte i längden helt enkelt.

Men så är det. Har man tagit ansvar för ett djur så är det också ens ansvar att ge dem något bättre när man inte kan ha dem längre. Och det ska jag göra. Eftersom det här är deras (vad jag vet) andra flytt på ganska kort tid så vill jag att dem ska komma till ett lugnt, tryggt & kärleksfullt hem där dem får stanna. Självklart får dem bara åka i väg tillsammans också. Dem är bästisar och det ska dem få fortsätta vara!

Så. Vi får se om någon vänlig människa vill ta sig an mina små vänner..

):




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: